EnglishAAA

Intézményi vagyonkezelés

A CIB Befektetési Alapkezelő Zrt. stratégiájában a befektetési alapkezelési tevékenysége mellett kiemelt szerepet kap a nyugdíjpénztári vagyonkezelés. Cégünk 1997-től, megalakulása óta végez nyugdíjpénztári vagyonkezelést, mára már kiemelkedő szereplőjévé vált a hazai vagyonkezelési piacnak is.  

Kapcsolattartás és információszolgáltatás

A CIB Befektetési Alapkezelő Zrt. jelentős figyelmet fordít az Ügyfeleivel történő kapcsolattartás fontosságára.  A kapcsolattartás filozófiája: teljes körű információszolgáltatás egy kézben.

Cégünk a több éves vagyonkezelési tevékenysége során számos letétkezelővel illetve pénztárszolgáltatóval is kapcsolatba került.

A vagyonkezelési tevékenység folyamatos ellenőrzéséhez és értékeléséhez a Pénztár által igényelt gyakorisággal (havi, negyedéves) elkészítjük és megküldjük a kezelésében lévő portfolió értékelését adott napra vonatkozóan. Az üzleti év végén a tárgyévre vonatkozó, teljes körű elszámolást készítünk a tőkemozgásokról, díjakról, valamint beszámolót és értékelést az üzleti év befektetéseiről és értékpapír-piaci folyamatairól. A fentiekben ismertetett információszolgáltatásunk gyakoriságát és tartalmát mindenkor rugalmasan kezeljük ügyfeleink konkrét igényeinek megfelelően.

Üzletszabályzat

A CIB Befektetési Alapkezelő Zrt. Üzletszabályzata >>

MiFID - Európai Uniós irányelv a befektetők védelmében - Tudjon meg többet róla!

2007. december 1-jétől hatályba lépett a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.), amely az Európai Unió ún. MiFID irányelve alapján készült. A MiFID irányelv az Európai Unió tagállamain belül egységes követelményeket ír elő a befektetési vállalkozások számára szervezeti- és ügyviteli vonatkozásban, amelyek magukban foglalják többek között a befektetők, ügyfelek fokozottabb védelmének biztosítását.

A szabályozás az ügyfelek vonatkozásában különösen az alábbi területeket érinti:

(1) ügyfél-kategóriák kialakítása;
(2) ügyfelek kockázatviselő képességének, piaci ismereteinek felmérése;
(3) az ügyfél számára lehető legkedvezőbb teljesítés előírása.

(1) Ügyfél-kategóriák

          • lakossági minősítésű ügyfél: számára a legrészletesebb tájékoztatást kell nyújtani, ebben az esetben a legkifinomultabbak a tájékozódási, tájékoztatási kötelezettségek;
          • szakmai minősítésű ügyfél : számára már nem szükséges a fenti kategóriára jellemző részletes információ biztosítása, a tájékoztatási kötelezettség lényegesen kisebb mértékű;
          • elfogadható partner minősítésű ügyfél : a szakmai minősítésű ügyfelek egy szűkebb köre, a részükre nyújtandó tájékoztatás mélysége és mértéke a legkisebb.

A Bszt. tételesen meghatározza, hogy mely ügyfelek szakmai minősítésű ügyfelek, ezen belül elfogadható partner minősítésű ügyfelek (így pl.: bankok, biztosítók) és rögzíti, hogy a szakmai minősítésű ügyfél kategórián kívüli ügyfelek lakossági minősítésű ügyfél kategóriába tartoznak. Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a Bszt. lehetőséget biztosít arra, hogy Ön kérje besorolásának módosítását, az ügyfél-kategória módosításról szóló további információkat a CIB Alapkezelő Üzletszabályzata tartalmazza.

(2) Az ügyfelek kockázatviselő képességének, piaci ismereteinek felmérése

A CIB Alapkezelő portfóliókezelési és befektetési tanácsadás szolgáltatás nyújtását megelőzően ún. "alkalmassági teszt" elvégzésére hívja fel Ügyfelét, annak érdekében, hogy meggyőződjön az Ügyfél ismeretei és a szerződés tárgyát képező pénzügyi eszközökkel kapcsolatos gyakorlata, kockázatviselő képessége megfelelő-e ahhoz, hogy megalapozott befektetési döntést hozzon. Az alkalmassági teszt célja továbbá, hogy az Alapkezelő a szükséges mértékben feltárja az Ügyfél jövedelmi helyzetét és befektetési céljait, annak érdekében, hogy a körülményeihez igazodó, a befektetési elvárásai megvalósítására alkalmas pénzügyi eszközt ajánljon. A CIB Alapkezelő e jogszabályi kötelezettség alapján kizárólag az alkalmassági teszt kitöltését követően nyújthat portfóliókezelés illetve befektetési tanácsadást Ügyfelei részére.

(3) Az ügyfél számára lehető legkedvezőbb teljesítés előírása

A Bszt. alapján a CIB Alapkezelő a portfóliókezelési tevékenysége körében kizárólag a megbízások ügyfél számára legkedvezőbb végrehajtására vonatkozó szabályzata, az ún. "végrehajtási politika" figyelembevételével köt ügyleteket. A végrehajtási szabályokrólszóló további információkat a CIB Alapkezelő Üzletszabályzata tartalmazza.

Tájékozató anyagok a MiFID-del kapcsolatban:

  • Hirdetmény a CIB Befektetési Alapkezelő Zrt. befektetési szolgáltatási tevékenysége során fennálló közreműködői díjakról, nem anyagi természetű juttatásokról >>
  • Hirdetmény a CIB Befektetési Alapkezelő Zrt. befektetési szolgáltatási tevékenysége körébe tartozó termékkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos tájékoztatásról >>
  • Hirdetmény a CIB Befektetési Alapkezelő Zrt. befektetési szolgáltatási tevékenysége során alkalmazott panaszkezelési szabályokról >>
  • Hirdetmény az Ügyfél számára hátrányos érdek-összeütközések elkerülésére, feltárására és kezelésére vonatkozó összeférhetetlenségi szabályokról >>
  • Hirdetmény a CIB Befektetési Alapkezelő Zrt. által alkalmazott végrehajtási szabályokról >>