EnglishAAA

Superbrands

A Superbrands program 1995-ben indult Nagy Britanniában, mára 82 ország részvételével a világ legjelentősebb márka elismerési rendszerévé vált.

A Brand Council minden országban létrehoz egy független és önkéntes bizottságot, amelynek legfőbb feladata biztosítani, hogy csak az arra érdemes márkák kaphassák meg a Superbrand státuszt.
A szakértői bizottság tagjai a márkákat a következő elv alapján értékelik:

„Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.”

A program egyik legfőbb, és az idei évben is a legfontosabbnak tekintett célja, hogy a széles közönséget is megismertesse a legkiválóbb márkákkal, illetve a márkatudatos fogyasztói döntések jelentőségével.
A CIB Bank eddig minden alkalommal, vagyis ötször nyerte el a Superbrands címet, 2004, 2005, 2007, 2008, és 2009-ben (2006-ban a díj nem került kiosztásra).

A Magyarországon öt éve sikerrel működő Superbrands program mellett  2008-ban útjára indult a nemzetközi piacon már évek óta sikeresen működő Business Superbrands programot is. A Business Superbrands a B2B területen a legkiválóbb cégeket mutatja majd be, azaz olyan magyarországi cégeket, melyek elsősorban nem a nagyközönséget, a fogyasztókat célozzák, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak.
A Business Superbrands program célja megtalálni a vezető B2B márkákat, és azokra irányítani a figyelmet, melyek a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtják az üzleti szférán belül.
2009-ben a CIB Bank elnyerte a megtisztelő Business Superbrands címet is.