EnglishAAA

Technikai kérdések

Belépéskor jelentkező indítási problémák megoldása >> (2014.01.24.)

Beállítási segédlet Microsoft (MS) Java-t használó ügyfeleknek >> (2014.02.10.)

Első belépés, aktiválás >>

Melyek az ajánlott minimális technikai feltételek?

  • Számítógép Windows 10/ 8/7/Vista/2003/2008 operációs rendszerrel.
  • Internet Explorer 8.0-nál és FireFox 24.0-nál magasabb verzió
  • Javasoljuk az elérhetô legmagasabb verziószámú böngészô használatát amely alkalmas, Javascript futtatására és SSL-kapcsolat létesítésére. A böngészô telepítésekor, azzal együtt frissítse a JAVA virtuális gépet (JVM) is.
  • Java 1.7 verzió vagy annál magasabb
  • Internetkapcsolat.
  • Minimum 1024X768 képernyôfelbontás és legalább 65 535 színfelbontású képernyôbeállítás.


Hogyan lehet hozzájutni a legújabb verziójú böngészőkhöz?

A böngésző legújabb változata díjmentesen letölthető a Microsoft és Mozilla honlapjáról.


Milyen böngésző beállításokat kell elvégezni a rendszer működtetéséhez?

Alapértelmezésben nem kell változtatnia a beállításokon. Ha problémába ütközik, az alábbi beállításokat szükséges ellenőriznie:

Internet Explorer:

      • Java
        • Kattintson az Eszközök/Internet Beállítások (Tools/Internet Options) menüpontokra
        • Válassza ki a Biztonság/Egyéni szint (Security/ Custom level) lehetőséget
        • Ellenőrizze, hogy a "Java engedélyeken" (Java permissions) belül a "Java tiltása" (Disable Java) ne legyen bejelölve

 

  • A JAVA virtuális gép legújabb verziójának frissítése után tapasztalhatja, hogy automatikus figyelmeztetés jelenik meg az Internet bankba történő belépés előtt, amely figyelmeztetést a JAVA automatikusan generálja.
  • Felhívjuk figyelmét, hogy az Internet bank biztonsági foka továbbra is megfelelő, emiatt azt javasoljuk Önnek, hogy a figyelmeztetésben engedélyezze az alkalmazás hozzáférését, és ezt követően igénybe tudja venni a CIB Internet bank szolgáltatásunkat.

 

      • JavaScript
        • Kattintson az Eszközök/Internet Beállítások (Tools/Internet Options) menüpontokra
        • Válassza ki a Biztonság/Egyéni szint (Security/ Custom level) lehetőséget
        • Ellenőrizze, hogy a "Scripting of Java applets" és "Active scripting" engedélyezve (enable) legyen  

FireFox:

Ellenőrizze a Java és Javascript engedélyezését a Eszközök / Kiegészítők / Bővítmények   menüpontban. 


Honnan tölthető le, illetve frissíthető a Java virtuális gép?


A CIB Internet Bank indításakor figyelmeztetés jelenik meg, hogy a böngésző nem ismeri fel a Tanúsítványkiadó céget, mi a teendő?

A CIB web szerverét a VeriSign Inc. Üzleti Tanúsítványkiadó minősítette. Az Internet Explorer 5.01-es verziójánál régebbit használó ügyfeleknél fordulhat elő, hogy a böngésző nem ismeri fel a tanúsítványkiadó társaságot. A CIB Internet Bank rendszer ettől még elindítható.


Mi a Java Applet a CIB Internet Bank vonatkozásában?

Böngészőkön futó, Java programozási nyelven írt program (kis alkalmazás), amely tartalmazza az Internet Bank funkcióit.

A futtatáshoz szükséges minimális Java verizó: Sun Java 1.6


Mit jelent az SSL (Secure Socket Layer)?

Szabványos biztonságos csatorna, amely specifikációját a vezető böngészőprogramok teljes mértékben támogatják. Feladata a biztonságos, titkosított csatornát létrehozni az ügyfél és a Banki webszerver között, illetve hitelesíteni az információforrást.


Munkahelyről venném igénybe a CIB Internet Bankot. Milyen beállításokat kell ellenőriznem?

Alapesetben ugyanaz az eljárás, mintha otthonról venné igénybe a szolgáltatást. Amennyiben munkahelye tűzfallal rendelkezik, ellenőrizze a proxy beállításokat illetve kérje a rendszer adminisztrátor segítségét, aki segítségért fordulhat bankunk Telefonos Ügyfélszolgálatához a CIB24-hez ((+36 1) 4 242 242, e-mail cím: ) a technikai feltételek biztosítása érdekében.


Akadályozza az Internet banki kapcsolatot, amennyiben saját tűzfallal rendelkezem?

Nem, amennyiben a HTTPS (443) port engedélyezve van rajta legalább az ibank.cib.hu-val.


Több felhasználó is igénybe veheti ugyanazt a PC-t úgy, hogy adataik titkosak maradnak?

Természetesen, az Applet bezárásával adataihoz csak ismételt bejelentkezéssel lehet hozzáférni. Amennyiben a visszaigazolásokat elmenti gépére, kérjük figyeljen arra, hogy olyan helyre mentse, ahol csak Ön férhet hozzá.


Hozzáférhet valaki más banki adataimhoz az Interneten keresztül?

Nem. Ameddig felhasználói azonosítóját és jelszavát / Token PIN kódját titokban tartja, más nem férhet hozzá adataihoz. Tartsa titokban és ellenőrizze, hogy senki sem figyeli jelszava illetve Token PIN kódja és kódszava megadásakor! A CIB Internet Bankhoz kapcsolódást követően már biztonságos környezetben van, ezt a világszerte alkalmazott biztonságtechnológiai eljárások biztosítják (részleteiben lásd: Biztonságról).


Apple Mac (MacBook, iMac, Mac mini, Mac Pro) géppel rendelkezem. Tudom ezzel is használni Internet bankjukat?

Az Apple operációs rendszere alapvetően nem támogatott de többségében használható Safari vagy a legfrissebb Mozilla Firefox böngészővel.

  • A telepített Java verzió az OS X-hez kiadott 1.5 vagy magasabb verziójú Java lehet.
  • Az OS X "Lion" esetén az 1.6 Java szükséges.
  • A nyomtatás és a pdf dokumentum generálás Apple Mac (MacBook, iMac, Mac mini, Mac Pro) géppel elérhető. A nyomtatáshoz MAC OS 10.6 vagy magasabb verziószám szükséges. Böngésző: Safari, Mozilla Firefox.

A támogatott és tesztelt a Windows operációs rendszer.


Az Internet Bank indításakor "Page cannot be displayed" üzenet jelent meg a képernyőn. Mit tegyek?

Ez azt jelenti, hogy az Applet nem tudott letöltődni. Ellenőrizze a böngésző beállításokat (részleteiben lásd: Böngésző beállítások).


Technikai jellegű kérdésekkel hová fordulhatok?

Bankunk CIB24 nonstop, telefonos ügyfélszolgálata ((+36 1) 4 242 242), e-mail cím: ) bármilyen technikai jellegű kérdésben rendelkezésére áll.