EnglishAAA

Business Terminál


 

  • A Business Terminált olyan vállalatok részére ajánljuk, melyek a pénzforgalmi szolgáltatásaink széles körét veszik igénybe. Lehetővé teszi a megbízások széles körének elektronikus úton történő benyújtását,
  • a gyors, pontos információszolgáltatás keretében a pillanatnyi állapotot tükröző számos lekérdezés lehetőségét nyújtja,
  • könnyű kezelhetőséget biztosít,
  • az aláíró eszköz használata garantálja a biztonságos bankolást.

 


Lekérdezések

A Business Terminál segítségével a következő információkat érheti el bankszámláival és egyéb banki szolgáltatásokkal kapcsolatban

 

  • folyószámlához kapcsolódó lekérdezések, a pillanatnyi állapot bemutatása,
  • a számlára vonatkozóan az elmúlt 6 hónap tranzakcióinak lekérdezése, valamint legyűjtése (exportálása) fájlba

  • hitelállomány lekérdezése,
  • postai állományok analitika lekérdezése,
  • betétállomány lekérdezése,
  • portfólió lekérdezése,
  • kártya információk (betéti, ill. hitel kártyák egyenlege, forgalma, limitek)
  • az MNB és a CIB Bank Zrt. árfolyamainak lekérdezése (12 hónapra visszamenőleg),
  • csoportos beszedések és átutalások állapotának lekérdezése
  • visszautasított beszedések lekérdezése,
  • a számla javára postai utalványon befizetett összegek tételes állományának legyűjtése.
  • elektronikus kivonat analitika a kereskedői elszámolásokról, mint POS (fizikai) és eCommerce (internetes) kártyaelfogadás
  • Cash Pool és Multi-devizás Cash Pool elszámolások és napi finanszírozási pozíciók lekérdezése
  • Más banknál vezetett számlák kivonatának, aktuális egyenlegének és napi forgalmának lekérdezése (MT940, MT941, MT942)

Megbízások

A Business Terminált használva az alábbi megbízásokat adhatja meg:

  • forintátutalási megbízások teljesítése forintszámla terhére,
  • devizaátutalási megbízások teljesítése deviza- vagy forintszámla terhére,
  • felhatalmazó levélen alapuló beszedés és hatósági átutalás indítása,
  • postai kifizetési utalvány indítása,
  • betéti műveletek (lekötés, felmondás)
  • befektetési műveletek (értékpapír vétel, eladás)
  • csoportos átutalások indítása (pl. munkabér-kifizetési megbízás indítása),
  • csoportos beszedési megbízások indítása.
  • átutalás indítása más banknál vezetett számláról (MT101)
  • levelezés a bankkal, amelyben bizonyos formanyomtatványok csatolása (például banki igazolás kérése, bankkártya-hitelkártya bankfiókok közötti átadása, aktiválása, készpénz felvételi igény bejelentése) és eljuttatása banki kapcsolattartónak


Biztonság

A megbízások aláírására használatos aláíróeszköz: olyan elektronikus eszköz, mely USB-porton keresztül csatlakozik a felhasználó számítógépéhez. Minden aláíró eszköz jelszóval védett, és egy egyedi titkosító kulcsot tartalmaz, amelynek használatával kizárható az illetéktelen hozzáférés.


Az igénybevétel technikai feltételei

  • USB port
  • CD ROM vagy DVD ROM
  • Windows x86, x64 rendszerek (Windows XP, Windows 7, Windows 8; ezek 32, 64 bites változatai.)
  • minimum 50 MB szabad lemezkapacitás
  • Internet csatlakozás
  • Monitor (min. 1024x768 felbontással)

A képernyőn megjelenő üzenetek -az ügyfél választásának megfelelően- magyar vagy angol nyelvűek lehetnek.


További információk

CIB Konverter program

2016. november 1-től a SEPA megbízások ISO20022 XML formátumban kerülnek feldolgozásra. Ezt a CIB Bank úgy biztosítja, hogy az Ön által megszokott formátumban importált és rögzített megbízásokat a Business Terminál már ebben az új szabványban előírtaknak megfelelően továbbítja a Bank felé.
Amennyiben szeretné SEPA / ISO20022 xml formátumban importálni a Deviza utalás tételeit, de pénzügyi/könyvelési rendszere még nincs felkészítve a szabvány XML formátum előállítására, akkor a CIB Konverter program segítségével könnyedén átalakíthatja a korábban használt formátumot(kat) ISO20022 XML formátummá.
A CIB Konverter program elérhető a dokumentációk c. dobozban a „Konverter.zip” letöltésével, kicsomagolásával magyar és angol nyelven.

A tájékoztatás nem teljes körű, részletes tájékoztatásért tekintse meg a Banknak a szolgáltatásra irányadó általános szerződési feltételeit, kondíciós listáit, továbbá forduljon a Bank munkatársaihoz.



A terminál zökkenőmentes használatához keresse a BT Helpdesk-et, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére banki munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8 órától 17:30-ig, pénteken 8 órától 16:30-ig, a (+36 1) 399 8899 telefonszámon, vagy e-mail-ben címen.