EnglishAAA

Bankkártyákhoz kapcsolódó fontos információk


  • Kártya átvétel
  • Kártyaaktiválás
  • Kártyatiltás
  • Hasznos

A bankkártyát, valamint újonnan igényelt kártya esetében a kártyához generált PIN kódot két külön borítékban, két különböző időpontban postán küldjük el az Ön által megadott címre.

  • Ha a bankkártya egy korábbi kártya azonos kártyatípusra történő automatikus megújítása, új PIN kódot nem küldünk hozzá; a kártya az aktiválás után a már megszokott PIN kóddal használható.
  • Amennyiben társkártya is kapcsolódik a számlához, a társkártyát ugyanarra a címre fogjuk kiküldeni. Kérjük, aktiválás után adja át a társkártyabirtokosnak kártyáját.
  • Először a PIN kód, azt követően pedig a kártya kerül postázásra. Ha a PIN kód kézhezvételétől számított 14 napon belül nem kapja meg bankkártyáját, kérjük jelezze ezt CIB24 ügyfélszolgálatunkon és kérje a kártya pótlását.

Lehetőséget biztosítunk - a kondíciós listában meghatározott díj ellenében - a kártya és a PIN kód bankfiókban történő átvételére is.

A kártyabirtokos biztonságának érdekében a bankkártya inaktív állapotban kerül postázásra/átadásra amelyet elsőhasználat előtt aktiválnia kell (részletek a "Kártya aktiválás" fül alatt).

Aktiválja az új bankkártyát, illetve adja át a társkártyá(ka)t a társkártyabirtokos(ok) részére!

CIB Internet Bankon keresztül


a Szolgáltatások -> Kártya -> Aktiválás menüpontot választva írja be az aktiválandó kártya adatait, majd kattintson a Tovább és a Bankba küld gombra.

CIB Bank mobilalkalmazáson keresztül


a "Kártyáim" menüpontban.

CIB24 éjjel-nappal elérhető telefonos ügyfélszolgálaton keresztül,



hívja a (+36 1) 4 242 242 telefonszámot, a 9-es Kártyatiltás és aktiválás, majd a 2-es Kártyaaktiválás menüpontban adja meg:

    • az aktiválandó bankkártyája 16 jegyű számát,
    • telefonos azonosító kódját,
    • majd nyomja meg a * gombot!

CIB bankfiókban személyesen.

 


Ha a bankkártya egy korábbi kártya automatikus megújítása: a régi bankkártya érvényessége megszűnik az új kártya aktiválásával, nem használható sem vásárlásra, sem készpénzfelvételre a továbbiakban.

Haladéktalanul tiltsa le a bankkártyát, ha elvesztette, ellopták, vagy visszaélésre gyanakszik a nap 24 órájában elérhető CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül a

(+36 1) 4242 242 telefonszámon a 9-es Kártyatiltás és aktiválás, majd az 1-es Kártyatiltás menüpontban!

Bankkártya igénylése:

Igényeljen CIB bankkártyát bankfiókban, CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat vagy CIB Internet Bankon keresztül.


Társkártya:

Társkártyát bármely 14 évesnél idősebb hozzátartozójának, barátjának vagy ismerősének igényelhet az Ön igénylésével együtt, vagy utólag bankfiókban. A társkártya kapcsolódhat a főkártyabirtokos bankszámlájához vagy elkülönített kártyaszámlához. A főkártyabirtokos szabadon választhatja meg a társkártyabirtokos napi készpénzfelvételi és vásárlási limitjét.


Tippek a bankkártya biztonságos használatához:

Bankunk minden tőle telhetőt megtesz ügyfelei értékeinek védelmében, de az Ön közreműködésére is szükség van. Az alábbiakban szeretnénk néhány tanáccsal szolgálni, hogy miként tudja bankkártyáját biztonsággal használni.

  • Ne hagyja őrizetlenül vagy mások számára jól látható helyen kártyáját.
  • A bankkártya kölcsönbe nem adható. Még a legközelebbi családtagjainak se adja kölcsön a kártyáját! Igényeljen társkártyát számukra!
  • Kártyája és egyéb személyes adatait illetéktelen személy tudomására ne hozza!
  • Új kártyáját a kézhezvételt követően kérjük, hogy azonnal írja alá a hátoldalon lévő aláírási panelen! Vásárlások alkalmával az Ön azonosítása a PIN kód vagy az aláírás alapján történik, ezért az aláírás hiánya a kártyán egy esetleges lopás alkalmával megkönnyítheti a visszaélők dolgát.
  • A biztonságos használathoz állítson be egyedi napi vásárlási és készpénzfelvételi limiteket a számlához tartozó bankkártyához. Ezt megteheti CIB Bank mobilalkalmazáson, CIB InternetBankon, CIB24-en keresztül vagy CIB bankfiókban.
  • Igényeljen CIB Mobilbank Kártyafigyelő szolgáltatást, vagy töltse le a CIB Bank mobilalkalmazást és állítsa be az "Okos értesítések" funkciót, mellyel értesítjük a bankkártyával történt vásárlásokról és készpénzfelvételekről.

Tippek a PIN kód biztonságos használatához:

  • A PIN kódot a memorizálása után és a PIN kódot tartalmazó boríték átolvasása után, a PIN borítékkal együtt semmisítse meg!
  • A kártyához tartozó PIN kódot kezelje bizalmasan, azt ne hozza senki tudomására!
  • A PIN kódot ne jegyezze fel! A PIN kódot se kódolt, se kódolatlan formában, se noteszba, se mobiltelefonba ne jegyezze fel!
  • A bankjegy-automaták minden esetben kérik a kódot a tranzakcióknál! A PIN kódot sose mondja ki hangosan, mindig saját kezűleg, kezével eltakarva üsse be.
  • Felhívjuk figyelmét, hogy bizonyos híresztelésekkel ellentétben, amennyiben fordítva adja meg PIN kódját bármely ATM-nél, a készülék nem küld riasztást a rendőrségnek, és nem adja ki a kért összeget.
  • Nyomatékosan felhívjuk figyelmét arra, hogy sem a CIB Bank munkatársa, sem a kereskedő, sem a rendőrség a PIN kódot nem kérdezheti meg, még az Ön személyének beazonosítása miatt sem!

Tippek a Bankautomaták biztonságos használatához:

Bankautomata (ATM) használata előtt ajánlott teendők

  • Kültéri bankautomata használata előtt kérjük, nézzen körül, amennyiben a bankautomata elhagyatott helyen van, vagy esetleg rosszul van megvilágítva, válasszon inkább másik bankautomatát a készpénzfelvételre.
  • Beltéri bankautomata esetén próbálja elkerülni, hogy Önnel együtt idegenek is a helyiségben tartózkodjanak!
  • Az ATM használata (készpénzfelvétel, befizetés, PIN kód módosítás stb.) előtt győződjön meg arról, hogy a bankautomata működőképes (nem jelenik meg semmilyen hibaüzenet a képernyőjén)! Ellenőrizze, nem lát-e szokatlan, oda nem illő tárgyat vagy nyilvánvaló rongálás nyomait! A bankautomata pénzkiadó nyílását a csalók leragaszthatják, így a készpénz nem vehető el, illetve a gép sem tudja visszahúzni.

Bankkártya tranzakció biztonságos végrehajtása

  • Bankkártyája használata előtt bizonyosodjon meg arról, hogy nem áll senki közvetlenül Ön mögött, illetve győződjön meg róla, hogy nem lát-e az automata közelében gyanúsan viselkedő személyeket!
  • A tranzakció végrehajtása közben úgy álljon a bankautomata előtt, hogy az Ön mögött állók ne láthassák, milyen bankkártya PIN kódot ad meg, valamint hogy mennyi pénzt vesz fel a pénzkiadó nyílásnál! Minden esetben kezével takarja el a billentyűzetet, amikor beüti a bankkártya PIN kódját! Bankkártya PIN kódját sehova ne írja fel, ne tartsa magánál, különösen ne a bankkártya mellett, és időnként változtassa meg. Erre minden CIB ATM-nél lehetőség van.
  • Ha a tranzakció végzése közben, egy idegen nagyon segítőkésznek bizonyul, legyen óvatos! Ne hagyja, hogy a tranzakció végrehajtása közben idegenek megzavarják! Bankkártyáját tartsa magánál, ne adja át senkinek és a bankkártya PIN kódját se árulja el senkinek!
  • A tranzakcióról készült bizonylatot ne hagyja a bankautomatánál, minden esetben vigye magával, ugyanis információt tartalmazhat a bankszámla egyenlegéről. Ha a bankautomata felajánlja, válassza inkább a bizonylatkiadás nélküli tranzakció lehetőségét!
  • Egyes bankautomaták eltérő sorrendben adják ki a készpénzt, a bankkártyát és a bizonylatot. Bankkártyáját mindig vegye el, sose hagyja a bankautomatában!
  • Ha a bankautomata bankkártyáját bevonta, vagy a tranzakció végén nem adta ki, annak több oka lehet. Előfordulhat, hogy a tranzakció befejeztével nem vette el időben a kiadott bankkártyát, vagy túl sok téves bankkártya PIN kód megadás miatt került bevonásra a bankkártya.


Probléma esetén értesítendő CIB24 éjjel-nappal elérhető telefonos ügyfélszolgálat

Amennyiben a fenti esetek bármelyike előfordul, kérjük, hívja az éjjel-nappal elérhető CIB24 ügyfélszolgálatot a (+36 1) 4 242-242-es telefonszámon.

Lehetőleg a bankautomata mellől telefonáljon, ne hagyja el a helyszínt, amíg a CIB24 ügyintézőjétől nem kapott útmutatást a további teendőkről.

Ne hagyja, hogy segítőkész(nek tűnő) ismeretlen Ön helyett hívja fel a Bankot, hiszen nem tudja ellenőrizni, milyen számot hívott, és ki van a vonal túloldalán, ezáltal könnyen illetéktelenek számára adhat ki bizalmas adatokat. A CIB24 ügyintézője sosem kéri Öntől a bankkártya PIN kódját, amennyiben ez mégis megtörténik, kérjük, ellenőrizze milyen telefonszámot hívott! A CIB24 telefonszáma: (+36 1) 4 242-242.

Lekönyvelt bankkártya tranzakció reklamáció

A bankkártya használata során a tranzakcióval kapcsolatban előfordulhat reklamáció. Ilyen esetben, kérjük, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében a mellékelt nyomtatványt értelemszerűen, pontosan kitöltve juttassa el munkatársainknak a cib@cib.hu e-mail címre, vagy adja le bármely bankfiókunkban..