CIB Business Online
Szerződéskötési lépések, ha Ön Business Terminállal rendelkezik
1. Jelezze számlavezetőjének a CIB Business Online szolgáltatásra vonatkozó igényét!
A szerződést elegendő csak a cégjegyzési jogosultsággal rendelkező személy(ek) számára létrehozni és aláírni, a szolgáltatáshoz további felhasználók beállítását rugalmasan, azonnal a CIB Business Online felületén később is megteheti, a szerződés módosítása nélkül.
A szerződést megelőzően szükséges meghatároznia a szerződők által használni kívánt hitelesítő eszközöket, melyet az alábbi két típusból választhat ki:
- Okostelefonra letölthető ViCA alkalmazás
- Fizikai token
2. Számlavezetője az Ön igényei alapján összeállítja a szerződéscsomagot, mely egy főmegállapodásból és az alábbi mellékletekből áll:
- Nyilatkozat a számlák limitbeállításáról
- Fizikai token(ek) átvételi elismervénye
- A felhasználók jogosultság beállításait tartalmazó melléklet
- Felhasználói melléklet a felhasználók hitelesítő eszközére vonatkozóan. Ez a melléklet minden felhasználóra vonatkozóan elkészül és ez a dokumentum tartalmazza az adott felhasználó belépéséhez szükséges felhasználói azonosítót.
- Kiegészítő szolgáltatás igénylése esetén szükséges melléklet (pl. csoportos átutalás igényléséhez)
3. Az aláírt szerződéscsomagot juttassa vissza a bank részére! Ezt követően a számlavezetője aktiválja cége részére a CIB Business Online-t és a szolgáltatás máris használható.
Néhány hasznos funkció, mely segíti a hozzáférések és jogosultságok egyszerű, papírmentes kezelését
1. Új felhasználó létrehozása:
- Ön létrehozhat aláírásra nem jogosult felhasználókat, akik jogosultak lekérdezésre, importálásra vagy megbízások rögzítésére.
- Ha a cégjegyző vagy rendelkező személye módosul, ezt elegendő a banknak bejelentenie, ezen személyek automatikusan megjelennek a CIB Business Online rendszerben és Önnek már csupán ezen személyek jogosultságait szükséges beállítania.
2. Jogosultság beállítás, jogosultság módosítás:
új felhasználók esetében a jogosultság beállítása, meglévő felhasználóknál a jogosultságok módosítása elektronikusan, azonnal megtehető.
A CIB Business Online jogosultságkezelő rendszere pontszám alapú. A jogosultság beállítások megkönnyítése érdekében összeállítottunk egy segédtáblázatot, mely gyakori aláírás kombinációkat mutat be. Amennyiben további segítségre van szüksége a kívánt kombináció beállításához, kérjük, forduljon számlavezetőjéhez!
Eset |
Számla felett rendelkező személyek |
CIB Business Online aláírási pontszám a számlára vonatkozóan |
1. Önálló rendelkezési jog leképezése |
A: önálló rendelkező B: önálló rendelkező |
A: 10 pont B: 10 pont |
2. Önálló és együttes rendelkezési jog leképezése kizárás nélkül |
A: önálló rendelkező B: együttes rendelkező C: együttes rendelkező D: együttes rendelkező |
A: 10 pont B: 5 pont C: 5 pont D: 5 pont B, C és D személyek közül bármelyik kettő aláírása szükséges az együttes rendelkezéshez |
3. Együttes rendelkezési jog leképezése kizárással |
A: együttes rendelkező B: együttes rendelkező C: együttes rendelkező D: együttes rendelkező B, C és D nem írhat alá együtt (kizárás) |
A: 7 pont B: 3 pont C: 3 pont D: 3 pont „A” személy bármelyik másik rendelkező személlyel képes aláírni B, C és D személyek nem képesek együttes rendelkezésre (3+3+3 <10) |
A példákban szereplő 10 pont az alapértelmezett limitbeállítás, melynek értelmében az a csomag bankba küldhető, amelynél 10 pontnyi érvényes aláírás szerepel. Igény esetén Ön ettől eltérő limitbeállítással is rendelkezhet a CIB Business Online Megállapodás 1. sz. melléklete segítségével.
3. Hitelesítő eszközzel kapcsolatos műveletek:
Lehetősége van a hitelesítési eszköz módosítására, fizikai token esetében a PIN kód háromszori elrontása esetén a kód helyreállítására, bejelentkezési és aláírási hibapontok törlésére és ViCA alkalmazáshoz új regisztrációs jelszó kérésére.
A fentiek mellett szolgáltatásunkban még számos, elektronikusan intézhető művelet elérhető, ezek teljes körű listája és használati útmutatója a CIB Business Online felhasználói kézikönyv 4.10. „Önadminisztráció” fejezetében található.
Kérdés esetén kérjük, forduljon számlavezetőjéhez, technikai kérdésekben pedig keresse a Vállalati Digitális Szolgáltatások Ügyfélszolgálatát az ebank@cib.hu e-mail címen vagy a (+36 1) 399 8899 telefonszámon!