Bankváltás
Az Önkormányzat - az Államháztartás működési rendjéről szóló 217/1988. (XII. 30.) sz. Kormányrendelet szerint - számlavezető hitelintézetét minden hónap első napjával változtathatja meg.
A CIB Bank rendelkezik kellő tapasztalattal önkormányzati számlavezetés átvételére.
A bankváltást bankunk hatékonyan, - megfelelő előkészítés és bankunk aktív közreműködése révén – rövid időn belül (30 munkanap alatt) lebonyolítja.
A bankváltás során a CIB Bank kialakítja a szükséges számítástechnikai összeköttetést is a Hivatalnál szükséges hardver és szoftver eszközök telepítésére.
Kincstári jellegű gazdálkodás
Az Önkormányzat pénzügyi és gazdasági helyzete nagy odafigyelést, feszesebb gazdálkodást igényel. Számlavezetett ügyfeleinknek ebben nyújt segítséget bankunk az Önkormányzatok részére kifejlesztett kincstári számlavezetés termékével.
A rendszert az Önkormányzat igényeinek megfelelően tudja bankunk kialakítani.
A CIB Bank által kialakított kincstári rendszer alapkoncepciója egy rugalmas, sokrétű igényeknek megfelelő, moduláris felépítésű konstrukció kialakítását célozza.
A kincstári rendszerű gazdálkodás előnyei:
- a pénzgazdálkodás az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában történhet,
- a gazdálkodásban megtakarítás valósulhat meg,
- költségvetés nagysága alapján jelentős befektetésekre nyílik lehetőség,
- az előirányzat-gazdálkodás mellett nem sérül az intézmények önállósága sem.
CIB Bankszámla
- mind pénzforgalmuk hagyományos módon való kezelését előnyben részesítő Ügyfelek számára,
- mind az elektronikus csatornák használatára nyitott Ügyfelek számára kínálja a számlavezetéshez kapcsolódó megbízások lehetőségét.
A számlatulajdonos igényelheti a CIB Business Online programot, mely számítógépen keresztül közvetlen hozzáférést biztosít forint-, deviza-, értékpapír számlájukkal kapcsolatos információkhoz.
Forint- és deviza átutalási, valamint beszedési illetve befektetési megbízások indíthatók.
A CIB Business Online előnyei:
- megbízások aláíró eszközzel történő megerősítése, együttes aláírás lehetősége
- több felhasználó beállítása különböző jogosultságokkal
- egy időben több munkaállomásról kezelhető a számla
- kényelmes, gyors és egyszerű hozzáférés és a pillanatnyi állapotot mutató lekérdezések
Készpénzellátás
Készpénzfelvételi lehetőségek:
- minden CIB Bankfiókban,
- helyi Takarékszövetkezetnél,
- helyi postahivatalban,
- bankkártyával bankautomatánál
Készpénzbefizetési lehetőségek:
- minden CIB Bankfiókban,
- helyi Takarékszövetkezetnél
Csoportos fizetési megbízások
Bankunk által kifejlesztett elektronikus rendszer, a megbízások széles körének elektronikus úton történő benyújtását, így a csoportos átutalás és a csoportos beszedési megbízás indítását teszi lehetővé.
- A csoportos fizetési megbízások révén egyszerűbben, gazdaságosabban bonyolíthatók le az azonos jogcímen jelentkező nagy tételszámú megbízások (pl. munkabérek, segélyek).
- Mód nyílik a likviditás pontosabb tervezésére, mivel a megbízás benyújtásakor megadható a beszedés/átutalás értéknapja.
Postai szolgáltatások
Kifizetési utalványok
Bankunk által kifejlesztett elektronikus rendszeren, az ún. CIB Business Online rendszeren kifizetési utalványok (kedvezményezett postai címére forint készpénz kifizetés) is indíthatók. A papíralapú átutalással szemben előnyös, mert
- amennyiben azok munkanapon a mindenkor előírt határidőre a bank rendszerébe megérkeznek - a bankközpontba érkezés tárgynapján továbbítja Bankunk a Posta felé. A Posta a kifizetésre kerülő összeget a hozzá való beérkezést követő 2. munkanapon kézbesíti a kedvezményezett címre.
- alacsonyabbak a postai díjak az elektronikus úton indított utalványok esetében.
Készpénz-átutalási megbízások
A készpénz-átutalási megbízások kezelésében nagy segítséget jelent az elektronikus banki rendszer.
Az Önkormányzathoz érkező sárga csekkes készpénz-átutalási megbízások elektronikus feldolgozásához a csekkeket befizető azonosítóval kell ellátni. Az elektronikus feldolgozás előnyös, mert lehetővé teszi:
- kevesebb adminisztrációt,
- naprakész nyilvántartást,
- alacsonyabb postai költséget.