• No Suggestions Result

Let's take care of your online safety together!

We help you to pay attention to the safe use of online interfaces.
How can you protect yourself against fraud?

How can you protect yourself against fraud?

How can you recognize forms of fraud?
For more useful information, visit the KiberPajzs website.
Legyen tisztában a potenciális veszélyekkel!

Legyen tisztában a potenciális veszélyekkel!

Adathalászat

Legyen óvatos az adathalász megkeresésekkel!

Internetes csalások

Figyeljen, hogy internetes vásárlásnál hol adja meg személyes adatait!

Pszichológiai manipuláció

Legyen körültekintő, ha valaki az online világban pénzt kér!

Adathalászat

Adathalászat

Az adathalász támadások során egy látszólag hivatalos e-mailben, sms-ben vagy telefonos megkeresés során egy olyan, az Ön által látogatott weboldalakra hasonlító honlapra irányítják Önt, ahol személyes és akár banki adatai megadását kérik.

Soha ne kattintson ismeretlen forrásból származó, gyanús linkre és ne adja meg az adatait csak olyan internetes oldalakon, melyeket jól ismer és melyek címét Ön írta be a böngésző fejlécébe! Azt, hogy hiteles oldalon jár, onnan tudja ellenőrizni, hogy a weboldal címében a vállalat hivatalos neve szerepel és ’.hu’-ra végződik (pl. https://www.cib.hu).

Internetes csalások

Internetes csalások

Ha az interneten vásárol, nagyon figyeljen oda! Az online vásárlás gyors, egyszerű és kényelmes, de nagyon fontos, hogy csak biztonságos weboldalakon vásároljon, és felelősen használja bankkártyáját!

Pszichológiai manipuláció

Pszichológiai manipuláció

A pszichológiai manipuláció (vagy social engineering) esetén a csaló az érzelmekre hatva igyekszik pénzt kicsalni. 

A csalók a közösségi médián, e-mailen vagy telefonon keresztül felvehetik Önnel a kapcsolatot, hogy anyagi támogatást kérjenek egy nemes ügyhöz, majd meggyőzik, hogy az ügylet meggyorsításához adja meg a banki rendszerben használt felhasználónevét és jelszavát – mely után könnyen hozzáférhetnek pénzéhez.

Gondosan győződjön meg minden szervezet hitelességéről mielőtt bárkinek adományoz!

Reklamáció

Amennyiben jogosulatlan kártyahasználatból származó zárolást vagy terhelést észlel a számláján, úgy azt lehetősége van megreklamálni. 

A reklamációt minden esetben a kártyát kibocsátó banknál teheti meg.

Reklamációt a zárolt és a terhelt tételekre egyaránt van lehetőség benyújtani, azonban szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy a sikeres engedélykérést követő terhelést a nemzetközi kártyatársasági szabályok szerint a kibocsátó bankoknak be kell fogadniuk, így azok terhelése nem akadályozható meg.

Továbbá tájékoztatni szeretnénk, hogy a kibocsátó bankoknak kizárólag a már terhelődött tranzakciókat van lehetőségük reklamálni. 

Így arra kérjük, hogy minden esetben mikor jogosulatlan kártyahasználatból származó zárolást vagy terhelést észlel azonnal tiltsa a bankkártyát. Reklamációt az alábbi csatornákon keresztül tehet:

  • CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1) 4 242 242,
  • bármely bankfiókban
  • az alábbiakban található Bankkártya reklamációs adatlap kitöltése és aláírása után a kartyacb@cib.hu vagy a cib@cib.hu e-mailcímekre való megküldése útján. A nyomtatvány beküldésével egyidőben kérjük, hogy a reklamációhoz kapcsolódó összes dokumentumot csatolja leveléhez.

A reklamáció kivizsgálási határideje a 46/2018. (XII. 17.) MNB rendelete alapján 15 munkanap, azonban azokban az esetekben  mikor Bankunknak van lehetősége az elfogadó bankkal felvenni a kapcsolatot a vitatott tranzakciók pénzügyi rendezése végett, ott a kártyatársasági szabályok szabta határidők miatt, azaz külső szabályoknak történő megfelelés miatt Bankunknak nincs lehetősége a fent említett határidőn belül lezárni a kivizsgálást. Ezekben az esetekben a kivizsgálás maximum kivizsgálási ideje 120 nap. 

További információ a következő oldalon érhető el: 

Bankkártya használata, hasznos információk

Kezelje kártyáit könnyen és megbízható módon!

Állítson be olyan napi vásárlási- és készpénzfelvételi limitet a kártyájához, amely illeszkedik a vásárlási szokásaihoz, egyúttal biztonságos és kényelmes!

A kártyákkal kapcsolatos funkciókat a főmenüben lévő ’Kártyák’ menüpontra kattintással találja meg. Az aktiválás a mobilalkalmazásban az aktiválandó kártyákon, egy zöld „Aktivál” nyomógomb segítségével kezdeményezhető.

Néhány tipp arra, hogyan kerülhetők el a visszaélések:

  • Győződjön meg arról, hogy a választott weboldal valós szolgáltatót takar; keressen rá más internetes oldalokon, a közösségi médiában, olvasson értékeléseket. Próbálja ki az oldal vevőszolgálatát, ellenőrizze az áruk kiszállításának költségeit, a reklamációs lehetőségeket, valamint az áruvisszaküldés feltételeit.
  • Alaposan ellenőrizze a szolgáltató hitelességét, mielőtt bármilyen oldalon jóváhagyja bankkártyája rendszeres terhelését vagy elmenti a kártyaadatait.
  • Az eszközére telepítsen vírusirtó programot, módosítsa jelszavát, ha a rendszer ezt javasolja! 
  • Ne mentse el jelszavait, amikor az oldalak ezt az opciót felajánlják.
  • Ha e-mailben külső helyre mutató hivatkozást kap, ne adja meg kártyaadatait a hivatkozáson található oldalon.
  • Használjon virtuális fizetési kártyát! Ez a funkció lehetővé teszi, hogy internetes vásárlásaihoz új, korlátozott ideig érvényes, elkülönített kerettel ellátott, egyszer vagy többször használatos virtuális kártyát készítsen. Ezáltal csökkenthető a kártyájával történő internetes visszaélések kockázata és egy esetleges visszaélés nem fogja érinteni teljes számláját.
  • Alkalmazzon rendszeres biztonsági mentést!
  • Az eszközön tárolt adatokat titkosítsa!
  • Állítsa be az eszköz képernyőjének automatikus zárolását!
  • A képernyőzár feloldásához legalább 5 jegyű PIN kódot használjon!
  • Telepítsen vírusvédelmet!
  • Ügyeljen a többfunkciós eszközök rendszeres biztonsági frissítésére, naprakészen tartására!
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését.

A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.

Need help?

CIB24 - Nonstop telephone customer service

Find the right assistance for you

(+36 1) 4 242 242

  • Investment transactions and information: working days 8:00 a.m. to 6:00 p.m
  • Existing loan and leasing administration: Monday 8:00-20:00, Tuesday-Friday 8:00-18:00
  • Insurance: Monday 8:00-20:00, Tuesday-Friday 8:00-18:00
  • Merchant card acceptance: 0-24
  • Account management: 0-24
9. Bank card, and e-channel cancellation, phising
Automatic card cancellation
9 1
Automatic e-channel cancellation
9 2
To connect an operator
9 0
1. Identification
Balance inquiry and account information
1 1
Mobile app registration code and digital services
1 2
Savings and investment
1 3
Activate your card, Card and mobile payment services
1 4
Loan and leasing
1 5
-
1 6
-
1 7
2. Without identification
Bank card
2 1
Digital services
2 2
Savings
2 3
Loan and leasing
2 4
General account information
2 5
-
2 6
-
2 7
4. -
-
4 1
-
4 2
-
4 3
-
4 4