eBroker - Gyakran feltett kérdések
Ellenőrizze, hogy a belépési képernyő jobb oldalán a CIB Bank, míg baloldalán az eBroker logója található. A böngésző címsora a következő hivatkozási linket kell tartalmazza: https://ebroker.cib.hu/ A oldal hitelesített, melyről az ablak alján elhelyezett kis lakatra kattintva győződhet meg.
Ugyanazzal a felhasználói névvel és jelszóval jelentkezhet be az elérési linken (https://ebroker.cib.hu), mint amit eddig is használt. Kivéve abban az esetben, ha Internetbankos felhasználói azonosítója megegyezik az eBrokeres felhasználói azonosítójával, mert ilyenkor a jelszava megegyezik az Internetbank rendszerhez használt jelszavával vagy a használt eszköz által generált jelszóval. A jelszó változtatását a rendszer az első sikeres belépést követően kérni fogja. Az új jelszó ékezet és szóköz nélkül minimum 6 maximum 14 karakterből állhat és kötelező jelleggel legalább egy számot és betűt tartalmaznia szükséges.
Igen, lehetséges, Tokenes, Easy tokenes valamint mobiltokenes azonsoítási mód esetén. Ha mindkét (eBroker, Ibank) rendeszerhez ugyanazt a felhasználói nevet szeretné használni, abban az esetben az eBrokeres felhasználói név hozzárendelése történhet meg az InternetBankhoz (fordítva nem lehetséges), melyet fiókban kérhet.
Ebben az esetben a CIB24-et szükséges felhívnia a (+36 1) 4 242 242-es telefonszámon Telefonos Azonosító Kóddal, ahol a jelszót feloldják vagy új egyszer használatos jelszót adnak az Ön részére, ugyanis a rendszer letiltja a további próbálkozást biztonsági okokból. Természetesen az új jelszó igénylése ingyenes.
Az eBroker rendszer optimális használatához az Internet Explorer 7 vagy a Mozilla Firefox 3.6 vagy ezek újabb verzióját javasoljuk használni. A rendszer helyes működését Windows XP, Vista, Windows7 rendszerekben garantáljuk.
A back office rendszerhez képest néhány másodperces eltéréssel frissülnek az adatok, tehát az Ön számlaegyenlege mindig valós idejű állapotot mutat.
Az eBroker ügyfeleinek adatait a jelenleg forgalomban levő legfejlettebb biztonsági rendszer védi (tűzfal és rendszeres betörésvédelmi ellenőrzés is biztosított). Ezen kívül a szerződéskötéskor átvett egyszer használatos jelszó garantálja, hogy a felhasználói névhez tartozó jelszó csak az azt átvevő személy által ismert. Továbbá a rendszerhez a jelszavas azonosítás helyett TOKEN-es (jelszó generáló eszköz) azonosítás is váalsztható.
Internet csatlakozás (modem, ISDN vagy bérelt vonal); minimum 33 kbit-es modem (56 kbit-es ajánlott); 6.0-s vagy annál fejlettebb Netscape Navigator vagy Internet Explorer böngészőprogram (nem kell tehát kulcslemez vagy külön telepített program); minimum 200 Mhz Pentium, 32 Mb RAM számítógép (433 Celeron, 64 Mb RAM ajánlott).
Az eBroker oldal nem fér el a képernyőn, vagy aminek egy sorban kellene lennie, két sorban jelenik meg! Miért?
A képernyő feltehetőleg túl kicsi az oldal teljes megjelenítéséhez. A program működéséhez a 800x600-as felbontást ajánljuk (ez beállítható az eBroker rendszer "Beállítások" menüpont "Általános beállítások" almenüpontjában). Kérjük, hogy a monitor felbontását 800x600-nál nagyobbra módosítsa.
A kereskedési felület funkcióinak megjelenítéséhez minimum 1024*768 képpont felbontású képernyő beállítás szükséges, optimális megjelenítéshez 1280*1024-es képernyőfelbontás beállítása javasolt.
A kereskedési rendszerbe integrált grafikonrajzoló modulhoz flash player program használata szükséges. Amennyiben az Ön számítógépe ezen alkalmazással nem rendelkezik, akkor annak legfrissebb verzióját az alábbi helyről tudja letölteni: http://get.adobe.com/flashplayer
Ön minden bizonnyal olyan Internet-csatlakozással rendelkezik, amely biztonsági okokból proxy szerverrel védett. Bizonyos proxy beállításoknál előfordulhat a fenti jelenség. Ilyen esetben forduljon az Ön rendszergazdájához.
Az Ön böngészőjén, illetve az Ön által használt számítástechnikai környezetben feltehetőleg nincs beállítva a https (titkosított) kommunikációs protokoll. Ilyen esetben forduljon a rendszergazdához.
Az eBroker használatához a böngészőben engedélyezni kell a javascript és a cookiek (sütik) használatát.
A javascript futtatásának engedélyezése böngésző verziószámától függően az alábbi módon történik:
- Internet Explorer 6.0:
1. Válassza ki a Tools (Eszközök) menüpontot..
2. Válassza ki az Internet Options (Internetbeállítások).
3. Válassza ki a Security (Biztonság) fület.
4. Klikkeljen a Custom Level (Egyéni szint) gombra.
5. A Settings-en (Beállítások) belül menjen a Scripting (Parancsfájlkezelés) részhez.
6. Az engedélyezéshez jelölje be az Active Scripting (Active Sripting) jelölőnégyzetet.
7. A változtatások elfogadása után (OK gombok megnyomása) indítsa újra a böngészőjét.
A cookiek (sütik) engedélyezése böngésző verziószámától függően az alábbi módon történik:
-Internet Explorer 6.0:
1. Válassza ki az Eszközök (Tools) menü Internetbeállítások (Internet Options) menüpontját.
2. Kattintson a Privacy fül Speciális (Advanced) gombjára.
3. Jelölje be az Override Automatic Cookie Handling jelölőnégyzetet.
4. First-party Cookies alatt válassza az Accept lehetőséget.
5. Third-party Cookies alatt válassza az Accept lehetőséget.
6. A változtatások elfogadása után (OK gombok megnyomása) indítsa újra a böngészőjét.
Biztonsági okokból a böngészőkben megszokott frissítési mechanizmus az eBroker rendszeren nem található.
A böngészője az oldal elemeit az Átmeneti Internet Fájlok tárolóból (Temporary Internet Files, Cache) olvassa be az oldal elemeit, és nem tölti le a frissítéseket.
Megoldás:
(Figyelem: ezek a műveletek, az átmeneti tároló (Cache) méretétől függően időigényesek lehetnek)
- Internet Explorer:
1. Válassza ki az Eszközök (Tools) menü Internetbeállítások (Internet Options) menüpontját.
2. Az Általános (General) fülön kattintson az Fájlok törlése
(Delete files
) gombra.
3. A feljövő ablakban jelöljük be Delete all offline content opciót
4. A változtatások elfogadása után (OK gombok megnyomása) indítsa újra a böngészőjét.
A böngészője nem futtatja le megfelelően a számolást végző javascriptet. Ellenőrizze, hogy böngészőjében engedélyezve legyen a javascript futtatása.
Ha Internet Explorert használ, és a probléma továbbra is fent áll, akkor valószínűleg a számolást végző javascript nem tudta megfelelően kezelni valamelyik cookie (süti) értékét.
Törölje az eltárolt cookie-kat a következőképpen:
- Internet Explorer:
1. Válassza ki az Eszközök (Tools) menü Internetbeállítások (Internet Options) menüpontját.
2. Az Általános (General) fülön kattintson az Cookiek törlése (Delete Cookies) gombra.
3. A feljövő ablakban kattintson az OK gombra.
4. A változtatások elfogadása után (OK gombok megnyomása) indítsa újra a böngészőjét.