• Nincs találat

Az innováció ösztönzése

Bizalom az európai ellátási láncok iránt

Amikor 2020 elején Kína lezárta gyárait és kikötőit, az áruk és alkatrészek globális áramlása leállt. A hatás átmeneti volt, de az üzleti világban ettől kezdve kiemelt hangsúlyt kapott az ellátási láncok rugalmasabbá és diverzifikáltabbá tétele.

12/09/2021

Az Intesa Sanpaolo ilyen előzményeket követően indította el Confirming nevű, digitális platformját azzal a céllal, hogy finanszírozást biztosítson az ellátási láncok számára. Elsőként az olasz vállalkozások vehették igénybe ezt a megoldást, amely a következő lépésben a közép- és délkelet-európai térségben működő bankokat magában foglaló Nemzetközi Leánybankok Divíziója (ISBD) számára is elérhetővé válik. A folyamat júniusban indul, amikor a magyarországi CIB az ISBD tagjai közül elsőként bevezeti ezt a terméket.

Marco Rottigni, az ISBD igazgatója szerint a Confirming pontosan a megfelelő termék, a megfelelő időben. „A vállalati szféra egyértelművé tette, hogy mire van szüksége: digitális megoldások révén le szeretnék egyszerűsíteni a kapcsolattartást a bankjukkal” – magyarázta.

„A Confirming pontosan ennek az igénynek tesz eleget. Integrált, digitális platform, amely lehetővé teszi a bankfiókok vezetői számára a működőtőke optimalizálását és az ellátási láncok stabilizálását. Emellett megoldást kínál a beszállítóknak arra, hogy egy intelligens digitális finanszírozási folyamat keretein belül kezeljék a készpénzhiányt.”

"A Confirming pontosan ennek az igénynek tesz eleget. Integrált, digitális platform, amely lehetővé teszi a bankfiókok vezetői számára a működőtőke optimalizálását és az ellátási láncok stabilizálását. Emellett megoldást kínál a beszállítóknak arra, hogy egy intelligens digitális finanszírozási folyamat keretein belül kezeljék a készpénzhiányt."

Marco Rottigni, az ISBD igazgatója

Rendszeres pénzforgalom likviditásmenedzsmenttel

A Confirming olyan digitális faktoring-megoldás, amely a vevőket és az eladókat közös platformon hozza össze, úgy, hogy az Intesa Sanpaolo vállal fizetési garanciát az ügyletre. Így a vevők számára biztosítható az optimális likviditáskezelés, az eladók felé pedig a gyors kifizetés.

Mindkét oldalon csökkennek a késedelmes fizetésekkel kapcsolatos költségek, a fizetés elmaradásának kockázata pedig megszűnik. A bank partnerként vesz részt a láncban, ami nagyobb bizalmat kelt a vevőkben és az eladókban. 


Stefano Barrese, az olasz Banca dei Territori divízió vezetője szerint a bankcsoport régóta támogatja az ellátási láncokat. „Ez már évek óta meghatározó része az Intesa Sanpaolo stratégiájának. Több mint 700 olasz ellátási lánccal működünk együtt az ország egész területén, ami több mint 16 ezer beszállítóból álló hálózatot és mintegy 70 milliárd eurós forgalmat jelent.”
 
Egyedi megoldás az ügyfelek számára bármely országban
A Confirming nemzetközi bevezetése azonban új szintre emeli a rendszert, mivel egységes digitális ellátásilánc-finanszírozási megoldást tesz elérhetővé az ügyfelek számára minden olyan országban, ahol a bankcsoport jelen van.
 
Miért a CIB a digitális faktoring külföldi tesztalanya?

Magyarország Közép- és Délkelet-Európa kapujaként stratégiai jelentőségű az Intesa Sanpaolo csoport számára. A CIB ráadásul a digitális átalakulást tekintve is élen jár a magyar piacon, ezáltal főszerepet kap a csoport átfogó digitális innovációs stratégiájában.

Az ellátási láncot megcélzó faktoring-megoldások alkalmazásában 15 éves tapasztalattal rendelkező bank kézenfekvő választás volt a Confirming nemzetközi potenciáljának tesztelésére. 

Simák Pál, a CIB vezérigazgatója úgy véli, hogy a digitális faktoring a magyar gazdaság pandémia utáni fellendítésében is segíthet.

„A világjárvány okozta gazdasági stagnálás után az üzleti bizalmat erősítő szolgáltatás hatalmas előnyökkel jár a magyar vállalatok számára” – mondja. „Arra számítunk, hogy a járvány elmúltával a faktoring újra nagyobb szerephez jut, mert kiszámíthatóbbá teszi a vállalatok gazdálkodását.”

A járvány árnyékából előóvakodó gazdaságok számára rendkívül fontos lesz az üzleti kiszámíthatóság. A határokon átnyúló tranzakciók bizonytalansági tényezőjének megszűnésével felgyorsul a kereskedelmi forgalom, és erősödik a bizalom. Simák úgy véli, hogy a Confirming különösen a KKV-k határokon átnyúló kereskedelembe vetett bizalmának helyreállításában játszik majd kucsszerepet, „mert bizonyos fokig arról szól, hogy valaki más elvégezte helyettük az átvilágítást”.

"Ez már évek óta meghatározó része az Intesa Sanpaolo stratégiájának. Több mint 700 olasz ellátási lánccal működünk együtt az ország egész területén, ami több mint 16 ezer beszállítóból álló hálózatot és mintegy 70 milliárd eurós forgalmat jelent."

Stefano Barrese, az olasz Banca dei Territori divízió vezetője

Hogyan segíthet a Confirming az európai ellátásilánc-finanszírozási piac alakításában?
A Confirming nyomatékosítja az Intesa Sanpaolo elkötelezettségét a bank és a vállalati ügyfelek közötti kapcsolatot leegyszerűsítő digitális megoldások iránt. A Bain & Company tanácsadó cég közelmúltban kiadott tanulmánya szerint az elmúlt három évben az európai pénzügyi vezetők több mint 60 százaléka kezdeményezett digitális átalakítást célzó programokat a költségek és a működési terhek csökkentése érdekében. A Confirming az ellátási lánc finanszírozása terén biztosítja ugyanezeknek a céloknak a teljesülését.

Az említett tanulmány azt is megállapította, hogy az európai ellátásilánc-finanszírozási piacon a 2021 és 2023 közötti időszakban évi 15 százalékos növekedés várható. A Confirming lehetőséget biztosít az Intesa Sanpaolo számára, hogy központi szerepet játsszon ebben a növekedésben. Emellett új üzleti lehetőségeket teremt az ügyfelek nagyobb kiterjedésű ellátási láncai számára nyújtott kiegészítő banki szolgáltatások – például devizaügyletek – révén.

„Amint a vállalkozások megismerkedtek a Confirminggel, más területekre is kiterjeszthetjük az együttműködésünket” – teszi hozzá Simák.

A projekt jótékony mellékhatása, hogy megszilárdítja az Intesa Sanpaolo csoport bankjai között fennálló kapcsolatokat. A szélesebb körű bevezetést megelőzően a testvérbankok szorosan együttműködtek a jogi és szabályozási keretek összehangolásán, ami Barrese szerint kedvező pozíciót teremt a csoport számára a digitális banki megoldások következő generációjának debütálása során.

"Folyamatosan indítunk újabb programokat a főbb innovációs területeken, a mesterséges intelligenciától a körforgásos gazdaságig és az innovatív finanszírozásig.
Megvan az az előnyünk, hogy építhetünk az Intesa Sanpaolo csoport szakértelmére és nemzetközi jelenlétére: ez a szinergikus szemlélet vezérli jövőbeli tevékenységünket."

Simák Pál, a CIB vezérigazgatója

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Stefano Del Punta: a változás bajnoka, a jövő építője
Tervezzünk okos városokat
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4