Apple Pay - Gyakran ismételt kérdések
- Milyen típusú Apple készülékeken használható?
- Milyen operációs rendszerrel használható?
- Milyen bankkártyával használható a CIB Banknál?
- Érintéses fizetésre nem alkalmas kártyával is jó?
- Hol lehet Apple Pay használatával fizetni?
- Hogyan lehet fizetni az Apple Pay-jel?
- Mennyire biztonságos az Apple Pay?
- Hogyan lehet hozzáadni a kártyát az iPhone-hoz?
- Hogy lehet beállítani/használni Apple Watch-on?
- Hogy lehet használni MacBookon/iPaden?
- Bankkártya nélkül lehet használni?
- Van a fizetésekre napi használati limit?
- Van-e fizetési összeghatár?
- Mobilnet/WiFi nélkül is használható?
- Jár bármi költséggel az Apple Pay használata?
- Hogyan kell hitelesíteni a fizetési tranzakciót?
- Lehet egyszerre több bankkártyát regisztrálni?
- Hány bankkártyát regisztrálhatok egy eszközre?
- Mi van akkor, ha elveszítem a telefonom?
- Nem érkezett meg a regisztrációs SMS kód?
- Regisztrálhatom ugyanazt a kártyát több eszközre?
- Hány bankkártyát regisztrálhatok egy eszközre?
- Korábban onnan törölt kártya hozzáadás a Wallethoz
- Mikor lesz NFC-s fizetés Androidos készüléken?
- Mit kell tenni, ha megújításra kerül a bankkártya?
Milyen típusú Apple készülékeken használható?
Az Apple Pay Face ID-val rendelkező iPhone-modelleken vagy Touch ID-val rendelkező iPhone modelleken – kivéve az iPhone 5s készüléket –, illetve Apple Watch okosórán működik. Ezen kívül a 2012-ben vagy azután bevezetett, macOS Sierra operációs rendszerrel működő Mac számítógépről is intézhető a fizetés, amelyet iPhone 6 vagy újabb készülékről, illetve Apple Watch okosóráról, vagy az új MacBook Pro-ra telepített Touch ID-val lehet visszaigazolni. Boltokban fizetni csak az iPhone-nal és Apple Watch-csal lehet, iPaddel vagy Mac-kel nem.
A mindenkor aktuális Apple Pay-szolgáltatással kompatibilis eszközök listája megtalálható a https://support.apple.com/hu-hu/HT208531 oldalon.
Milyen operációs rendszerrel használható?
Az iOS, a watchOS, illetve a macOS operációs rendszer legújabb verziója szükséges, amennyiben nem a megfelelő verzió van az eszközre telepítve, a Wallet app figyelmeztet a frissítésre.
Milyen bankkártyával használható a CIB Banknál?
A CIB Bank által kibocsátott minden érintéses fizetésre alkalmas bankkártyával használható a szolgáltatás:
- CIB Mastercard
- CIB Visa Inspire
- CIB Visa üzleti bankkártyák
Érintéses fizetésre nem alkalmas kártyával is jó?
Nem. A CIB Bank ügyfelei csak érintéses fizetésre alkalmas bankkártyát tudnak használni az Apple Pay fizetési megoldásban.
Hol lehet Apple Pay használatával fizetni?
Az Apple Pay-jel minden olyan üzletben lehet fizetni, ahol olyan terminál áll rendelkezésre, mely alkalmas az érintéssel történő fizetés fogadására, azaz a legtöbb szupermarketben, üzletben, étteremben, szállodában, továbbá az Apple eszközein elérhető alkalmazásokon belül, valamint olyan online oldalakon, melyek támogatják az Apple Pay fizetési módot.
További információ a https://www.apple.com/hu/apple-pay/ oldalon található.
Hogyan lehet fizetni az Apple Pay-jel?
Ha már hozzáadta érintéses fizetésre alkalmas CIB bankkártyáját az Apple Pay-hez, akkor az Apple Pay-jel gyorsan és biztonságosan fizethet különböző üzletekben, alkalmazásokban és az interneten is.
Ehhez készülékétől függően használhatja a Face ID-t vagy a Touch ID-t:
- ha Face ID-vel szeretne fizetni, nyomja meg kétszer az iPhone oldalán lévő gombot, nézzen a kijelzőre, majd tartsa az iPhone-t a terminál közelébe,
- ha Touch ID-val szeretne fizetni, tartsa az iPhone-t a terminál közelébe, miközben ujját az ujjlenyomat-olvasón tartja.
Mennyire biztonságos az Apple Pay?
Az Apple Pay lényege a biztonság, a személyes adatok védelme. Az Apple Pay szolgáltatásba regisztrált fizikai bankkártya tényleges kártyaszámait sem a készülék, sem az Apple szerverei nem tárolják, a kártyaszám a kártyatársaság segítségével digitalizálásra kerül. A kártyatársaság által generált token vagy DPAN titkosított formában, biztonságosan van tárolva a készülék erre kifejlesztett moduljában (Secure Element). Minden tranzakció engedélyezése egyedi, alkalmanként változó biztonsági kód alapján történik. Ezért az Apple Pay-be digitalizált bankkártyás fizetés esetén elfogadói oldalon (POS terminál vagy online) nem jelennek meg fizikai kártyaszámok.
Hogyan lehet hozzáadni a kártyát az iPhone-hoz?
Nyissa meg készülékén a Wallet appot, és érintse meg a plusz jelet, majd adja meg a kért kártyaadatokat, hogy hozzáadhassa a Wallethez érintéses fizetésre alkalmas CIB Mastercard vagy CIB Visa Inspire bankkártyáját, vagy válassza a „Másik kártya hozzáadása” menüpontot, és használja az iPhone-kamerát a kártyainformációk beolvasásához. Ezután kövesse az kijelzőn látható utasításokat, és már fizethet is az Apple Pay-jel.
Hogy lehet beállítani/használni Apple Watch-on?
Nyissa meg az Apple Watch applikációt iPhone készülékén, majd válassza előbb a „Wallet & Apple Pay”, majd a „Bankkártya hozzáadása” opciót. Ezután adja meg a kért kártyaadatokat, hogy hozzáadhassa az iTunes-fiókjához érintéses fizetésre alkalmas bankkártyáját, vagy válassza a „Másik kártya hozzáadása” menüpontot, és használja az iPhone-kameráját a kártyainformációk beolvasásához.
Hogy lehet használni MacBookon/iPaden?
Boltokban fizetni csak az iPhone és Apple Watch készülékekkel lehet, iPaddel vagy MacBookkal nem.
Ha Touch ID azonosításra alkalmas MacBookkal rendelkezik, azon is aktiválhatja az Apple Pay szolgáltatást, azonban a Safari segítségével csak az egyes weboldalakon lehet fizetni.
Az iPadek esetén is a Touch ID vagy a Face ID azonosítási mód megléte szükséges, a fizetés pedig az alkalmazásokban és Safarin keresztül lehetséges.
Bankkártya nélkül lehet használni?
Nem, az Apple Pay-t csak akkor tudja használni, ha rendelkezik érintéses fizetésre alkalmas CIB-es bankkártyával, és azt hozzáadja az Apple Pay-hez.
Van a fizetésekre napi használati limit?
A regisztrált bankkártyára érvényes limitek vannak érvényben az Apple Pay fizetések során. Fontos, hogy a fizikai kártyával végzett tranzakciók és az Apple Pay fizetések egyaránt beleszámítanak a limitbe.
Van-e fizetési összeghatár?
Az adott bankkártyához kapcsolódó mindenkor beállított fizetési limitek érvényesek.
Mobilnet/WiFi nélkül is használható?
Igen. Kivétel a bankkártya Apple Pay-hez való hozzáadásának folyamata, amelyhez szükséges mobilnet/Wifi.
Jár bármi költséggel az Apple Pay használata?
Nem jár költséggel az Apple Pay használata, a fizetés díjmentes, ugyanolyan bankkártyás fizetésnek minősül a szolgáltatás, mint a bankkártya fizikai használatakor.
Hogyan kell hitelesíteni a fizetési tranzakciót?
A beállításoktól függően a telefon PIN kódjával vagy Touch ID-val vagy Face ID-val kell hitelesíteni a tranzakciót. Néhány érintéses fizetésre alkalmas POS terminál kérheti a tranzakció sikeres jóváhagyásához a bankkártyához tartozó PIN kódot is.
Lehet egyszerre több bankkártyát regisztrálni?
Igen, egyszerre akár több bankkártyát is lehet regisztrálni. A fizetéskor ebben az esetben ki kell választani azt a kártyát, amellyel fizetni szeretne. Az alapértelmezett kártya bármikor módosítható a készülék Beállítások/Wallett és Apple Pay/Alapértelmezett kártya menüpontjában.
Hány bankkártyát regisztrálhatok egy eszközre?
Az iPhone 8-on és a 3. generációs Apple Watch-on, illetve az ennél újabb eszközökön 12 kártyát, míg a régebbi eszközökön 8 bankkártyát tesz lehetővé a Wallet alkalmazás.
Mi van akkor, ha elveszítem a telefonom?
Mivel a telefon feloldásához PIN kód, Touch ID vagy Face ID azonosító szükséges, így ennek feltörése nélkül a fizetést nem tudja megvalósítani a telefon eltulajdonítója.
Kérjük, ha elhagyta telefonját, azt haladéktalanul jelezze CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunknak a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon, hogy tiltani tudjuk az eszközhöz tartozó digitalizált kártyát. Ha a fizikai kártyaadatok nem kerültek veszélybe/eltulajdonításra, annak letiltása nem szükséges.
Nem érkezett meg a regisztrációs SMS kód?
Az egyszerhasználatos SMS kódot a rendszerünkben a 3D Secure szolgáltatáshoz tárolt telefonszámra küldjük ki. Ennek hiányában a digitalizált bankkártyát csak a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat tudja aktiválni. Ha Önnek nincs beállítva regisztrációs telefonszám a 3D Secure szolgáltatáshoz, akkor kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat, vállalati számlavezetőjét, vagy bármelyik bankfiókunkat a 3D Secure szolgáltatáshoz szükséges telefonszám rögzítése érdekében, és ezt követően meg fogja kapni a regisztrációhoz szükséges kódot. Amennyiben a 3D Secure szolgáltatás beállításai megfelelőek, és a kód ennek ellenére sem érkezik meg, kérjük, keresse a CIB24 -et, és kollégáink segítenek!
Regisztrálhatom ugyanazt a kártyát több eszközre?
Ugyanazt a kártyát egyszerre több eszközbe is lehet regisztrálni. Minden eszközre külön dedikált digitális kártyaszám kerül meghatározásra, ezért azok egymástól függetlenül használhatók, felfüggeszthetők vagy tilthatók.
Hány bankkártyát regisztrálhatok egy eszközre?
Az iPhone 8-on és a 3. generációs Apple Watch-on, illetve az ennél újabb eszközökön 12 kártyát, míg a régebbi eszközökön 8 bankkártyát tesz lehetővé a Wallet alkalmazás.
Korábban onnan törölt kártya hozzáadás a Wallethoz
Hozzáadhatom-e a Wallet-hoz a korábban onnan törölt kártyát?
Igen, újra hozzá lehet adni.
Mikor lesz NFC-s fizetés Androidos készüléken?
Mikor tudok majd Androidos készüléken NFC-s megoldással fizetni?
Dolgozunk azon, hogy más típusú készülékkel rendelkező ügyfeleink számára is tudjunk NFC-s fizetési megoldást biztosítani, amint lesz erről több információnk, értesíteni fogjuk ügyfeleinket.
Mit kell tenni, ha megújításra kerül a bankkártya?
Az új, megújított, vagy pótolt bankkártya adatai automatikusan frissülnek az Apple Wallet-ban, így megszakítás nélkül tudja az Apple Pay szolgáltatást tovább használni. Önnek nincs teendője az új kártya aktiválását követően sem.