A vállalati banki tevékenységben alkalmazott modern technológiák átformálják a szokásainkat és az üzletvitelt
Stefano Favale szerint gyors változásoknak nézünk elébe
22/12/2021
PODCAST: Interjú Stefano Favale-val: „A technológia hatása”
"Még csak most indultunk el ezen az úton A járvány miatt gyorsultak fel ennyire a dolgok. Ez fontos szempont az ügyfelek számára: a piac online irányba mozdult el, és a vállalatok nem halogathatják tovább a döntést, hogy a digitális csatornákon is jelen legyenek."
Stefano Favale, az Intesa Sanpaolo IMI CIB divízió globális tranzakciós banki részlegének globális vezetője
A vállalati banki tevékenységet átformáló technológiai változás nemcsak átmeneti jelenség, ami annyit jelenti, hogy a vállalati banki szolgáltatóknak most már folyamatosan vizsgálniuk kell, hogyan lehet a legjobban kiaknázni ezt a technológiát – és persze azt is, hogy a versenytársaik hogyan használhatják ki.
Az Intesa Sanpaolónál az ilyen jellegű feladatok javarészt Stefano Favalére, a globális tranzakciós banki szolgáltatásokért felelős globális vezetőre, az Európai Központi Bank digitális európiaci tanácsadó csoportjának tagjára hárulnak.
„Még csak most indultunk el ezen az úton” – mondja Favale. „A járvány miatt gyorsultak fel ennyire a dolgok. Ez fontos szempont az ügyfelek számára: a piac online irányba mozdult el, és a vállalatok nem halogathatják tovább a döntést, hogy a digitális csatornákon is jelen legyenek.”
Az Intesa Sanpaolo felmérést végzett a vállalati befektetési banki területen pénzügyi vezetők és treasurerek körében, és a válaszadók több mint 70%-a teljes mértékben digitális rendszerre szeretne átállni a mindennapi működést tekintve. Ez jól mutatja, hogy milyen gyors változásokra számíthatunk a vállalati banki folyamatokban.
A gyorsan valósággá váló digitalizáció megmutatta, hogy mire képes a legújabb technológia, a digitális aláírástól kezdve egészen az adatelemzésig. Most már csak az embereknek kell lépést tartani mindezzel.
Favale szerint „Ez nemcsak technológia kérdése, hanem azon is múlik, hogy mennyire tudunk változtatni a hozzállásunkon, a szokásainkon.” „Ezen a téren nehezebb változtatni, teljesen új szemléletre átállni. A digitalizáció egyik nagy kihívása az, hogy újfajta kompetenciákat és új szemléletmódokat kell kialakítanunk. Ezért sokat költünk képzésre, hogy megkönnyítsük az átállást.”
Favale azt jósolja, hogy három-öt éven belül az Intesa Sanpaolo teljesen digitális kapcsolatot alakít ki vállalati ügyfeleivel egy olyan mindencsatornás rendszer keretein belül, amely online fiókon keresztül kínál digitális tanácsadási szolgáltatásokat.
A fintech cégek is rákényszerítik a hagyományos bankokat arra, hogy változtassanak a kialakult gyakorlaton. Ezek a cégek talán szembe mennek a megszokott módszerekkel, de nem szükségszerű, hogy a bankok ellenségeinek tekintsük őket.
„A fintech cégek a bankok leghasznosabb segítőtársai lehetnek” – állítja Favale. „Innovációs részlegünk folyamatosan figyelemmel kíséri a fintechek tevékenységét, és látható, hogy azok közülük a legsikeresebbek, amelyek bankokkal lépnek együttműködésre.”
Hallgassa meg podcastunkat, ahol Stefano Favale részletesebben is kifejti nézeteit a vállalati banki tevékenységben zajló digitális átállásról, és arról, hogy mit tartogat számunkra a jövő.