• Nincs találat

Az innováció ösztönzése

A vállalati banki tevékenységben alkalmazott modern technológiák átformálják a szokásainkat és az üzletvitelt

Stefano Favale szerint gyors változásoknak nézünk elébe

22/12/2021

PODCAST: Interjú Stefano Favale-val: „A technológia hatása”

"Még csak most indultunk el ezen az úton A járvány miatt gyorsultak fel ennyire a dolgok. Ez fontos szempont az ügyfelek számára: a piac online irányba mozdult el, és a vállalatok nem halogathatják tovább a döntést, hogy a digitális csatornákon is jelen legyenek."

Stefano Favale, az Intesa Sanpaolo IMI CIB divízió globális tranzakciós banki részlegének globális vezetője

A vállalati banki tevékenységet átformáló technológiai változás nemcsak átmeneti jelenség, ami annyit jelenti, hogy a vállalati banki szolgáltatóknak most már folyamatosan vizsgálniuk kell, hogyan lehet a legjobban kiaknázni ezt a technológiát – és persze azt is, hogy a versenytársaik hogyan használhatják ki.
Az Intesa Sanpaolónál az ilyen jellegű feladatok javarészt Stefano Favalére, a globális tranzakciós banki szolgáltatásokért felelős globális vezetőre, az Európai Központi Bank digitális európiaci tanácsadó csoportjának tagjára hárulnak.
„Még csak most indultunk el ezen az úton” – mondja Favale. „A járvány miatt gyorsultak fel ennyire a dolgok. Ez fontos szempont az ügyfelek számára: a piac online irányba mozdult el, és a vállalatok nem halogathatják tovább a döntést, hogy a digitális csatornákon is jelen legyenek.”
Az Intesa Sanpaolo felmérést végzett a vállalati befektetési banki területen pénzügyi vezetők és treasurerek körében, és a válaszadók több mint 70%-a teljes mértékben digitális rendszerre szeretne átállni a mindennapi működést tekintve. Ez jól mutatja, hogy milyen gyors változásokra számíthatunk a vállalati banki folyamatokban.
A gyorsan valósággá váló digitalizáció megmutatta, hogy mire képes a legújabb technológia, a digitális aláírástól kezdve egészen az adatelemzésig. Most már csak az embereknek kell lépést tartani mindezzel.
Favale szerint „Ez nemcsak technológia kérdése, hanem azon is múlik, hogy mennyire tudunk változtatni a hozzállásunkon, a szokásainkon.” „Ezen a téren nehezebb változtatni, teljesen új szemléletre átállni. A digitalizáció egyik nagy kihívása az, hogy újfajta kompetenciákat és új szemléletmódokat kell kialakítanunk. Ezért sokat költünk képzésre, hogy megkönnyítsük az átállást.”
Favale azt jósolja, hogy három-öt éven belül az Intesa Sanpaolo teljesen digitális kapcsolatot alakít ki vállalati ügyfeleivel egy olyan mindencsatornás rendszer keretein belül, amely online fiókon keresztül kínál digitális tanácsadási szolgáltatásokat.
A fintech cégek is rákényszerítik a hagyományos bankokat arra, hogy változtassanak a kialakult gyakorlaton. Ezek a cégek talán szembe mennek a megszokott módszerekkel, de nem szükségszerű, hogy a bankok ellenségeinek tekintsük őket.
„A fintech cégek a bankok leghasznosabb segítőtársai lehetnek” – állítja Favale. „Innovációs részlegünk folyamatosan figyelemmel kíséri a fintechek tevékenységét, és látható, hogy azok közülük a legsikeresebbek, amelyek bankokkal lépnek együttműködésre.”
Hallgassa meg podcastunkat, ahol Stefano Favale részletesebben is kifejti nézeteit a vállalati banki tevékenységben zajló digitális átállásról, és arról, hogy mit tartogat számunkra a jövő.

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Stefano Del Punta: a változás bajnoka, a jövő építője
Tervezzünk okos városokat
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4