Intesa Sanpaolo Bank Albánia: a stabilitásra összpontosít
Az új gazdasági kihívások növekedésével az Intesa Sanpaolo Albánia továbbra is elkötelezett céljainak megvalósítása mellett
24/05/2022
Az Intesa Sanpaolo Bank Albánia nagy erővel tért vissza 2021-ben a 2020-as Covid-19 világjárvány negatív gazdasági hatásait követően.
A jutalékból származó bevétel 13%-kal, míg a kereskedési tevékenységből származó bevétel 10%-kal nőtt 2021-ben. A normalizált nettó nyereség MIND 1,1 milliárd volt, ami 13%-os éves növekedés 2020-hoz képest.
A bank a nettó kamatbevételben is 6%-os éves növekedést könyvelhetett el, elsősorban az összes ügyfélhitel 3,9%-os növekedése és a felárak javulása miatt.
Az Intesa Sanpaolo Csoport a hitelminőségre összpontosít – és az Intesa Sanpaolo Albánia erre nagy hangsúlyt fektet. Az NPL-ráta történelmi mélypontra, 3,9%-ra ért el, 2020-hoz képest éves szinten 0,6%-kal csökkent.
A 7,9%-os bevételnövekedés hatására a bank 0,4%-kal csökkentette a költség-bevétel arányt, 54,7%-ra.
"A 2021-es kiváló teljesítmény megerősíti az Intesa Sanpaolo Bank Albánia reagáló erejét, a stabilitás, a hitelminőség, a tőke és a likviditás magas szintjének megőrzésével"
Alessandro D'Oria, az Intesa Sanpaolo Bank Albania vezérigazgatója
Változás a gazdaságban
Az energiaárak jelenlegi emelkedése Európa-szerte azzal fenyeget, hogy hozzájárul az inflációs környezet kialakulásához Albániában – amivel a gazdaság már most is küzd.
A hazai piacon már 2021 végén tapasztalható magasabb infláció, Albániában a fogyasztói árindex gyorsan meghaladta a jegybank által kitűzött 3 százalékos árstabilizációs célt, és februárban 3,9 százalékon landolt éves összevetésben. Ez elsősorban a magasabb élelmiszeráraknak és a szállítási költségeknek volt köszönhető.
Enyhültek a háztartások hitelfeltételei az első negyedévben. Ezzel párhuzamosan a bankok enyhítették a magánszemélyeknek nyújtott új hitelek feltételeit.
A hitelek iránti kereslet magas volt az első negyedévben – különösen a lakáscélú jelzáloghitelek esetében –, és nőtt a hitelfelvételi arány, ami tükrözi a bankrendszerben folyó versenyt.
Az Intesa Sanpaolo Bank Albánia nagyon szilárd és likvid pozícióval rendelkezik, amely alapot biztosít a hitelezés piaci penetrációjának növeléséhez – amely továbbra is a bank üzleti tevékenységéhez hozzájáruló fő tényező.
„Az Intesa Sanpaolo Csoport részeként – a legjobb olasz banknak és az egyik legjobb európai banknak köszönhetően rugalmas és jól diverzifikált üzleti modellünknek, valamint a szabályozói követelményeket jóval meghaladó szilárd tőkehelyzetünknek – ügyfeleinknek bizalmat tudunk ajánlani betéteikhez, de kifinomult megoldásokat is kínálunk egyedi igényekre” – mondja Alessandro D'Oria
Új ötletek a vihar leküzdésére
A bank új lendületes növekedési tervbe kezd az Intesa Sanpaolo Csoport új, 2022-2025-ös üzleti tervének részeként.
A tágabb csoporttal összhangban nagy hangsúlyt fektetünk a több egységre kiterjedő központi banki tevékenység fejlesztésére, amelynek során a banki gyakorlatok teljes mértékben digitalizálódnak a fogyasztók számára, ami új termékekhez és gyakorlatokhoz vezet.
A bank új befektetési alapok és hitelvédelmi termékek bevezetését is tervezi.
Összességében a hangsúly a folyamatok leegyszerűsítésén van a digitalizáció során, a karcsúsításon, valamint az ügyfelek és alkalmazottak számára egyre vonzóbbá váláson.
Alessandro D'Oria bízik abban, hogy a bank képes lesz teljesíteni: „A bizonytalan forgatókönyv ellenére – az ukrán válság gazdasági és banki ciklusra gyakorolt lehetséges tovagyűrűző hatásai miatt – elkötelezettek vagyunk céljaink megvalósítása mellett, kihasználva a Az Intesa Sanpaolo Group támogatását és bevált gyakorlatait.”