• Nincs találat

Nemzetközi jelenlét

Részletes elemzés: Interjú Kevin Salernóval, az Intesa Sanpaolo sydney-i fiókjának vezetőjével

Az Intesa Sanpaolo az egyetlen olasz bank, amely jelen van Ausztráliában, és a járványhelyzet ellenére sikereket ér el az infrastrukturális, valamint a vállalati fúziós és felvásárlási (M&A) ügyletek terén.

Hazel Davis

30/11/2021

Az Intesa Sanpaolo 2021 első felében nyitotta meg vállalati banki fióktelepét Sydneyben, így az olasz bankok közül egyedüliként rendelkezik ausztráliai jelenléttel.
Korábban minden Sydneyben lebonyolított üzletet Hongkongból intézett. A jelenleg 12 fős létszámmal működő, szervezetileg a hongkongi központhoz tartozó ausztrál fiók megnyitása része az Intesa Sanpaolo átfogó nemzetközi fejlesztési tervének, és komoly előrelépés a bank ázsiai-csendes-óceáni térségbeli jelenléte szempontjából.
A sydney-i fiók a kereskedelmi hitelezésre és a nagykereskedelmi banki tevékenységre összpontosít, elsősorban az infrastruktúra és az energia, a szindikált finanszírozás és a kétoldalú ügyletek területén, különös tekintettel a nagyvállalati fúziókra és felvásárlásokra (M&A). A sydney-i fiók lehetővé teszi az Intesa Sanpaolo számára, hogy elősegítse az olasz vállalatok nemzetközi terjeszkedését, és fokozottan támogassa a nemzetközi szereplők részvételét az ausztrál piacon.
Kevin Salerno vezérigazgató a következőképpen foglalta össze a fiók céljait: „Nemcsak olasz vagy európai ügyfelekre összpontosítunk. A hazai, ausztrál ügyfelek, valamint más nemzetiségűek számára is kiterjedt banki szolgáltatásokat nyújtunk.”

"Szponzorainknak és versenytársainknak minden alkalommal elmondom, hogy mi nemcsak eszközöket vásárolunk, hanem az ilyen nagy volumenű ügyeletek lebonyolításánál tulajdonképpen a kibocsátást támogató hitelintézetként, szervezőként és strukturálóként is eljárunk."

Kevin Salerno, az Intesa Sanpaolo sydney-i fiókjának vezetője

Az ilyen kiemelt ügyfelek körébe tartozik a Webuild (korábban Salini), a CIMIC (ACS of Madrid) és a Ghella számos ausztrál alapkezelő társasággal együtt, mint például a Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA) és a kanadai Ontario Teachers nyugdíjalap.
Az Intesa Sanpaolo már két évtizede folytat üzleti tevékenységet Ausztráliában, de mivel mostanáig nem rendelkezett saját képviselettel az országban, számos lehetőségből kimaradt. „Amikor megvizsgáltuk a folyamatban levő ügyleteket, a lehetőségeket és a képességeinket, tökéletesen észszerű döntésnek tűnt egy fióktelep megnyitása” – foglalta össze Salerno.
Ausztráliának jobban kiépített infrastruktúrára van szüksége, teszi hozzá: „Számos európai ügyfelünk vezető szerepet tölt be az infrastruktúra területén. A Webuild például az ország legnagyobb vízerőművét építi Új-Dél-Walesben.”
„Az 1940-es években Ausztráliának ugyanehhez a vízerőmű-projekthez fejlett európai technológiát és szakképzett bevándorlókat kellett igénybe vennie. Most pedig, 2021-ben újra európai műszaki közreműködéssel zajlik a létesítmény kapacitásának megkétszerezése.”

Ha vállalati fúziós és felvásárlási lehetőség adódik, bankunkat az elsők között keresik meg az ügyfelek. Kiemelkedő eredményeket tudunk felmutatni.

Az ilyen beruházások nélkül elképzelhetetlen a gazdasági növekedés. Sőt, ahogy Salerno fogalmaz: „Ausztrália határozottan jól vészelte át a Covid-járványt.” Újra megnyitja nemzetközi határát, és továbbra is AAA-besorolású ország: „Ha az állami vagy szövetségi kormányaink elindítanak egy beruházást, akkor a szponzorok biztosra vehetik, hogy ki lesznek fizetve.”
„Ez a megbízhatóság segít idevonzani a cégeket” – magyarázza Salerno. „Az ország megbízható jogrendszerrel és átlátható elszámolási rendszerrel rendelkezik, továbbá olyan bírósági rendszerrel, amelyhez bárki bizalommal fordulhat, ha valami nincs rendjén. Ezért sok külföldi ügyfelünk nagyon szívesen fektet be és kezd tevékenységbe itt.”
A bank az elmúlt tíz hónap során is jól teljesített. „Az első évre előrejelzett hitelezési volument már most túlteljesítettük” – jelentette ki Salerno.
„Volt egy olyan pont, amikor a hatóság megkérdezte, hogy biztosan fenn akarjuk-e tartani a működési engedélyünket, így, hogy járvány van. Mi erre azt feleltük, hogy az üzleti tervünkben nem szerepel ingatlan, vendéglátás, légi- vagy hajózási társaság finanszírozása. A járvány semmilyen kedvezőtlen hatással nem volt az üzleti tervünkben szereplő előrejelzésre, sőt, az infrastruktúra-fejlesztési és az M&A lehetőségek előrehozása miatt éppenséggel növekedést tapasztaltunk. Épp úgy alakult minden, ahogy az nekünk kedvezett.”
A bank most azt tervezi, hogy egyre inkább a vezető szervezői szerepkörök felé mozdul el. „Növekedésnek indul a nagy értékű, alku nélkül elfogadott megbízások aránya” – állítja Salerno. Szerinte már most is az a helyzet, hogy „ha vállalati fúziós és felvásárlási lehetőség adódik, bankunkat az elsők között keresik meg az ügyfelek. Kiemelkedő eredményeket tudunk felmutatni.”
A következőket fűzte hozzá: Néha úgy feltorlódnak az üzleti lehetőségek, hogy Londonból, New Yorkból és Hongkongból kiindulva szervezünk ajánlati „fákat”, hogy segítsünk lebonyolítani a folyamatban levő ausztrál ügyleteket.
„Szponzorainknak és versenytársainknak minden alkalommal elmondom, hogy mi nemcsak eszközöket vásárolunk, hanem az ilyen nagy volumenű ügyeletek lebonyolításánál tulajdonképpen a kibocsátást támogató hitelintézetként, szervezőként és strukturálóként is eljárunk.”

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Stefano Del Punta: a változás bajnoka, a jövő építője
Tervezzünk okos városokat
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4