• Nincs találat

Fenntarthatóság

Egy határokon átnyúló kávémárka, amely innovációt főz

A 140 éves Pascucci kávémárka Olaszországban született, és Albániában egy helyi forgalmazón keresztül termesztik. Most az albániai részleg megtette az első lépéseket a zöldebb termelés felé.

Rhiannon Edwards

10/10/2023

Ha nem támogatjuk a vállalatokat a pozitív környezeti változtatásokban, akkor nem fogjuk elérni az éghajlati céljainkat.

Ez az oka annak, hogy az Intesa Sanpaolo leánybankjain keresztül finanszírozza a fenntarthatósági változásokat az üzleti életben.

A közelmúltban például az Intesa Sanpaolo Albania finanszírozta a Pascucci Albania-t, egy 140 éves olasz márkát, amely 2008 óta működik az országban. A bank egy 2,4 millió eurós beruházási tervvel segített egy fotovoltaikus energiarendszer kiépítésében és 19 elektromos jármű beszerzésében.

"Ez a beruházás maximalizálta a költséghatékonyságot az alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett. De nem csak az energiaszámlák csökkentéséről van szó" - mondja Makeljana Smakaj, a Pascucci Albania partnere. "A CO2-semleges vállalattá válás azért szükséges, mert ügyfeleink egyre inkább a fenntartható termékeket, szálláshelyeket és szolgáltatásokat keresik.” 

"Üzleti tevékenységünket tisztelettel és tisztességgel végezzük. Munkavállalóink, partnereink és ügyfeleink érdekeit előtérbe helyezve folyamatosan hozzáadott értéket kívánunk teremteni."

"A CO2-semleges vállalattá válás azért szükséges, mert ügyfeleink egyre inkább a fenntartható termékeket, szálláshelyeket és szolgáltatásokat keresik"

Makeljana Smakaj, partner, AD Pascucci Caffe, Albánia

Szilárd alap a sikerhez

Amikor az Intesa Sanpaolo a vállalkozások hitelezési alkalmasságát vizsgálja, azt veszi figyelembe, hogy mennyire készültek fel a piaci ingadozások elleni védekezésre - röviden, mennyire diverzifikáltak.

Albániában a Pascucci bővítette termékkínálatát, és kávékínálatát bio teákkal egészítette ki. Ez a bővítés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy diverzifikáljon az egyetlen terméknek való kitettség kockázata ellen - még akkor is, ha az sikeres, mint például a Pascucci kávéja.

A vállalat azonban egy lépéssel tovább ment. Néhány éve egy luxushotel tulajdonosa és üzemeltetője Durresben, az Adriai-tenger partján fekvő történelmi tengerparti városban.

"Munkavállalóink, partnereink és ügyfeleink érdekeit előtérbe helyezve folyamatosan hozzáadott értéket kívánunk teremteni" - mondja Smakaj. "Kreatívak és kezdeményezők vagyunk, mert ki akarunk tűnni a tömegből.

"Folyamatosan új ötleteket keresünk azzal a céllal, hogy magunk mögött hagyjuk a konkurenciát, és hozzájáruljunk a vállalat hosszú távú sikeréhez."

"Csoportunk üzleti tervével összhangban - amely hangsúlyozza az ESG és a körforgásos gazdaság megvalósítása iránti valódi, jelentős elkötelezettséget"

Alessandro Grillo, az Intesa Sanpaolo Bank Albania vállalati és kkv részlegének vezetője

Alessandro Grillo, az Intesa Sanpaolo Bank Albania vállalati és kkv részlegének vezetője elmondta: "Csoportunk üzleti tervével összhangban - amely hangsúlyozza az ESG és a körforgásos gazdaság megvalósítása iránti valódi, jelentős elkötelezettséget - nagyon büszkék vagyunk arra, hogy támogathatjuk a Pascuccit a zöld átállásban.

"A Pascucci céljai összhangban vannak csoportunk határokon átnyúló növekedési filozófiájával, amely egyben bolygónk védelmére is törekszik."

A nagy történelemmel rendelkező márkák újíthatnak

A Pascucci kezdetei 1883-ra nyúlnak vissza, amikor Antonio Pascucci, aki szövők leszármazottja volt, élelmiszerekkel kezdett el foglalkozni, amelyek közül az egyik az Angliából importált pörköletlen kávé volt.

1935-ben Alberto Pascucci folytatta az apja, Antonio által megkezdett üzletet, és megnyitotta a családi üzletet Monte Cerignone-ban, Pesaro e Urbino-ban, amely később a Pascucci márka növekedésének helyszíne lett. A terület éghajlata optimális egyensúlyt biztosít a pörköletlen kávébab nedvességtartalmának.

Az 1950-es években telepítették az első termelőüzemet a kávé méretarányos pörkölésére, és 1963-ban Alberto összeszerelte az első indirekt tüzelésű pörkölőgépet, amely az eszpresszó kávéhoz alkalmas homogén pörkölést eredményezett.

"Szeretnénk biztosítani, hogy ügyfeleink szívesen üzletelnek velünk. De ami ennél is fontosabb, fenntartható értéket akarunk teremteni, miközben újítjuk az üzletmenetünket."

Alice Grittini, az Intesa Sanpaolo Csoport fenntartható fejlődésért felelős vezetője

2000-ben a márka a Caffe Pascucci üzletek sorozatával, a Pascucci márka egyetlen értékesítési pontjával a közvetlen kiskereskedelemben is megjelent.

2008-ban a márka bevezetésre került az albán piacra, Adrian Bardhi egyedüli partnerével. Közvetlenül Alberto Pascuccival dolgozott együtt, és a Pascucci márka albániai bevezetésének és forgalmazásának szentelte magát. Ma már a kávémárkák piacvezetője az országban.

Idén a vállalat elnyerte az Intesa Sanpaolo Albania egyik díját az ESG iránti elkötelezettségéért. A díjakkal a legjobb üzleti modelleket ismerik el, és lehetővé teszik a vállalatok további fejlődését és láthatóságát nemzeti szinten.

Alice Grittini, az Intesa Sanpaolo Csoport fenntartható fejlődésért felelős vezetője szerint: "Úgy gondoljuk, hogy a Pascucci ügylet egy nagyon fontos tranzakció - azt mondanám, hogy mérföldkő, amelyet mások is követhetnek.
 
"Szeretnénk biztosítani, hogy ügyfeleink szívesen üzletelnek velünk. De ami ennél is fontosabb, fenntartható értéket akarunk teremteni, miközben újítjuk az üzletmenetünket."

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Tervezzünk okos városokat
Fenntartható jövő mindenki számára
Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4