Mi az a PSD2?
A PSD2 az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve, amelynek célja az ügyfelek védelmének erősítése, illetve a verseny és innováció elősegítése a pénzügyi szolgáltatások terén.
Az internetes fizetési műveletek hitelesítése kapcsán a PSD2 elvárása az, hogy az adott internetes tranzakció ne csak egy egyedi jelszóval legyen megerősítve, hanem egy olyan biztonságos jelszóval is, amely az adott tranzakció részletei által generált speciális kódból áll.
Annak érdekében, hogy továbbra is zökkenőmentesen tudja intézni napi pénzügyeit elektronikus csatornáinkon, kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi tájékoztatást!
Teendők
Mi a teendőm, ha jelszavas azonosítást használok, vagy CIB mobilToken / Easy Token / Token jelszógeneráló eszközzel rendelkezem?
A CIB Internet Bankba a kizárólag jelszavas azonosítással történő belépés lehetősége megszűnt, azaz lekérdezés céljából sem tudja használni elektronikus csatornáinkat. Amennyiben CIB mobilToken / Easy Token / VASCO token jelszógeneráló eszközzel rendelkezik, úgy a belépésre továbbra is lehetősége van, azonban megbízások végrehajtására nem.
Kérjük, ha a fenti eszközök valamelyikével rendelkezik, vagy jelszavas azonosítást használ, mindenképp kezdeményezze az eszköz cseréjét vagy - jelszavas azonosítás helyett - eszköz igénylését.
Kérjük, hogy mielőbb gondoskodjon a PSD2 irányelvnek megfelelő jelszógeneráló eszköz igényléséről!
Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése van, forduljon bizalommal éjjel-nappal hívható CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkhoz a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon.
A CIB Bank megoldási javaslata
Az alábbi jelszógeneráló eszközök mindegyike megfelel a PSD2 irányelv követelményeinek, ezekkel teljes körűen használhatja alábbi szolgáltatásainkat:
Jelszógeneráló eszköz neve |
Az eszközzel elérhető elektronikus csatornák |
---|---|
|
|
|
|
|
|
Az egyes jelszógeneráló eszközök pontos használatát csatornánként ismertetjük:
CIB Bank mobilalkalmazás (#withKEY token) igénylése
Hogyan tudom használni a CIB Bank mobilalkalmazást, ha van a CIB Banknál számlám?
A regisztrációhoz szerződésmódosítás szükséges, amelyet kétféleképpen is megtehet.
- Amennyiben önálló tulajdonosa a számlának, és rendelkezik CIB Internet Bankkal, azon keresztül könnyedén módosíthatja szerződését.
- Amennyiben nem rendelkezik CIB Internet Bankkal, vagy nem szeretné igénybe venni az internetes szerződésmódosítást, keresse fel a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat vagy bármely CIB bankfiókot.
Jelszógeneráló eszközök használata
Megjegyzés
*Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2015/2366 irányelve a belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról és a 2002/65/EK, a 2009/110/EK és a 2013/36/EU irányelv és a 1093/2010/EU rendelet módosításáról, valamint a 2007/64/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről