Panaszkezelés
Sajnos legnagyobb igyekezetünk ellenére is előfordulhatnak azonban kisebb-nagyobb nehézségek, amelyek kis odafigyeléssel, vagy akár az Ön észrevételeinek figyelembevételével minden bizonnyal orvosolhatók.
A felmerült nehézségek - legyenek akár észrevételek vagy panaszok - jelzése számunkra rendkívül fontos. Ezek segítségével tudjuk ugyanis biztosítani szolgáltatásaink magas színvonalát, hogy Ön minden tekintetben elégedett Ügyfelünk lehessen, és hosszú távon is valamennyi szolgáltatásunk megfeleljen az Ön igényeinek. Amennyiben pedig panasza merül fel, a következőkben leírt módon juttathatja el hozzánk észrevételeit.
Jelen tájékoztatónkban szeretnénk segíteni Önnek, hogy panaszát egyszerűen és eredményesen juttathassa el Bankunkhoz.
Panaszt abban az esetben van lehetősége benyújtani, amennyiben a CIB Csoport magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozóan kifogása merül fel.
Panasznak tekinthető többek között:
- Ha Ön úgy ítéli meg, hogy a CIB Csoport nem tett eleget szerződéses, illetve jogszabályi kötelezettségének.
- Ha termékeinkkel, szolgáltatásainkkal nem elégedett.
- Ha az ügyintézés során kellemetlen tapasztalatokat szerzett, ügyfélkiszolgálásunk színvonalát nem tartja megfelelőnek (például várakozási idő, ügyintézés hangneme).
Nem tekinthető panasznak az, ha általános tájékoztatást, kimutatást, véleményt, állásfoglalást kér, vagy méltányossági kérelemmel fordul a CIB Csoporthoz, és kifogást nem fogalmaz meg. Ezen megkeresésekkel, kérelmekkel bankfiókjainkhoz fordulhat vagy jelezheti ezeket honlapunk KAPCSOLAT, SEGÍTSÉG / Írjon nekünk! felületén, illetve megküldheti elektronikus levélben a cib@cib.hu e-mail címre, és hívhatja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat a (+36 1) 4 242 242 vagy (+36 70) 718 6877 telefonszámon. Külföldről hívható telefonszám: +36 1 399 8877.
A lekönyvelt bankkártya tranzakciókat érintő reklamációval kapcsolatos tudnivalókat a www.cib.hu Lekönyvelt bankkártya tranzakció reklamáció oldalon találja. Kérjük, bankkártya reklamációját az ezen az oldalon írt módok valamelyikén nyújtsa be bankunkhoz.
A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük, hogy megkeresését minden esetben a megfelelő csatornán juttassa el hozzánk.
Panaszt szóban és írásban is tehet.
Bankfiókokban
Panasz tehet személyesen szóban bármely bankfiókunkban. Panaszát lehetőség szerint azonnal kivizsgáljuk, és szükség szerint azonnali intézkedéssel orvosoljuk. Amennyiben Ön a szóbeli panaszra adott válaszunkkal nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszbejelentésről jegyzőkönyvet készítünk, amely személyes bejelentés esetén Önnek a bankfiókban átadásra kerül. Panaszát ebben az esetben írásban válaszoljuk meg.
Panaszát a bankfiókokban írásban is benyújthatja, a bankfiókokban elérhető panaszbejelentő jegyzőkönyvön vagy bármilyen formájú irat segítségével. Az átadott panasziratot munkatársaink érkeztetik, annak egy példánya az Ön részére átadásra kerül. Panaszát írásban válaszoljuk meg.
A bankfiókok pontos címeit és nyitvatartási idejüket itt érheti el. Bankfiókok >>
Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül
A CIB24 telefonos ügyfélszolgálat munkatársai a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon éjjel-nappal fogadják hívását, amennyiben telefonon szeretne panaszt tenni. Külföldről hívható telefonszám: +36 1 399 8877. Panaszát lehetőség szerint azonnal kivizsgáljuk, és szükség szerint azonnali intézkedéssel orvosoljuk. Amennyiben Ön a szóbeli panaszra adott válaszunkkal nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszbejelentésről jegyzőkönyvet készítünk. Panaszát írásban válaszoljuk meg, a válaszlevélhez csatoljuk a panaszbejelentő jegyzőkönyv egy másolati példányát.
A telefonos ügyfélszolgálatunkon bejelentett panaszt rögzítjük és a hangfelvételt 5 évig megőrizzük. A kérelmére egy alkalommal az Ön által kiválasztott bankfiókban térítésmenetesen biztosítjuk a panaszbejelentés hangfelvételének visszahallgatását, vagy a hangfelvételről készített másolat tartós hanghordozón személyesen történő átadását.
Honlapunk panaszbejelentő felületén keresztül
A következő linkre kattintva érheti el és töltheti ki honlapunk panaszbejelentő felületét: Panaszbejelentés >>
Ahhoz, hogy panaszát ki tudjuk vizsgálni és válaszunkat el tudjuk Önhöz juttatni, kérjük, hogy a panaszbejelentő felületen pontosan adja meg a szükséges adatokat. Amennyiben dokumentumot szeretne panaszához csatolni, vagy a panaszleírás meghaladja az 3 000 karaktert, a panaszbejelentő-felület helyett elektronikus levél útján javasoljuk panaszának benyújtását a következő bekezdésben írtak szerint.
Elektronikus levél útján
Amennyiben elektronikus levél útján kívánja jelezni panaszát, a cib@cib.hu e-mail címre küldje levelét. Kérjük, a feldolgozás gyorsítása érdekében az e-mail tárgyában szerepeltesse a „panasz” szót.
eBrokeren keresztül
Befektetési számlával rendelkező ügyfeleink az eBroker üzenet menüpontján keresztül beazonosított formában is bejelenthetik panaszaikat.
Faxon keresztül
Panaszát faxon keresztül is eljuttathatja az (06 1) 489 6957 faxszámra.
Postai úton
Panaszát postai úton is eljuttathatja az alábbi címre: CIB Bank Zrt. Ügyfél-elégedettség és Minőségbiztosítás 1537 Budapest, Pf. 394. Pontos adatait és elérhetőségét ne felejtse el megírni nekünk, hogy panaszára adott válaszunkat elküldhessük Önnek!
Ön írásbeli panaszát a Magyar Nemzeti Bank által készített és a Magyar Nemzeti Bank honlapján a https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz#formanyomtatvanyok oldalon közzétett formanyomtatványon is előterjesztheti, mely formanyomtatvány jelen oldalunkon is elérhető a kapcsolódó anyagok alatt.
Ön írásbeli meghatalmazás benyújtása mellett meghatalmazott útján is eljárhat. A meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni. A meghatalmazásnak az alábbi formai és tartalmi követelményeknek kell megfelelnie:
- A meghatalmazásnak tartalmaznia kell a meghatalmazó, illetve a meghatalmazott természetes személyazonosító adatait (családi- és utónév, születési családi és utónév, születés helye és ideje, anyja születési családi és utóneve), valamint személyazonosító okmányának típusát és számát. Jogi képviselő esetén a név megjelenítésén túl elegendő a jogi képviselő ügyvédi igazolványa számának feltüntetése.
- Általános meghatalmazást nem áll módunkban elfogadni, a meghatalmazásban a lehető legpontosabban meg kell jelölni, hogy mire terjed ki, lehetőség szerint a panasz tárgyát képező szerződés azonosító számának feltüntetésével és a panasz tárgyának minél pontosabb meghatározásával.
- A meghatalmazásnak ki kell térnie a banktitok/értékpapírtitok megtartási kötelezettség alóli felmentésre.
- Külföldön kiállított meghatalmazás esetén szükséges a kiállítás helye szerint illetékes magyar külképviseleti hatóság hitelesítése (felülhitelesítése) vagy a meghatalmazás Apostille-lal történő ellátása.
(Meghatalmazásminta a kapcsolódó anyagok részben található.)
Annak érdekében, hogy panaszát a lehető legrövidebb idő alatt és teljeskörűen kivizsgálhassuk és a válaszlevelet a megfelelő elérhetőségre megküldhessük Önnek, kiemelten fontos, hogy a panasz kivizsgálásához és a válasz megküldéséhez szükséges minden lényeges információt megosszon velünk.
- Minden esetben adja meg adatait és elérhetőségeit: név, postacím, e-mail cím és telefonszám. Ezzel gyorsíthatja az Ön beazonosítását, illetve lehetőséget biztosíthat, hogy egy esetleges egyeztetés érdekében munkatársaink fel tudják Önnel venni a kapcsolatot.
- Amennyiben rendelkezésére áll, kérjük, panaszbejelentésében tüntesse fel a kivizsgáláshoz szükséges banki azonosítóit (ügyfélszám, számlaszám, hitelazonosító szám). Ha beadványa korábbi panaszára adott válaszunkhoz kapcsolódik, kérjük, tüntesse fel az előzménypanasz iktatószámát.
- Kiemelten fontos, hogy részletesen ismertesse panaszát, minden – a kivizsgáláshoz fontos – információt osszon meg velünk. Például, ha egy tranzakciót érint a panasza, adja meg pontosan a tranzakció időpontját, összegét, amennyiben rendelkezésére áll, a tranzakció azonosítóját. Amennyiben ATM használattal kapcsolatos a panasza, adja meg, hogy mikor, melyik ATM-nél merült fel a probléma és mi történt pontosan. Ha bankfiókban történt ügyintézés során érte Önt kellemetlenség, megkeresésében mindenképpen tüntesse fel, hogy mely bankfiókunkban és pontosan mikor történt az eset. Ha elektronikus csatornánk működésével kapcsolatosan merült fel probléma, pontosan adja meg, hogy mely elektronikus csatornát érinti a panasza, mikor és pontosan milyen hibával szembesült, és amennyiben van rá lehetősége, csatolja panaszához a hibát bemutató képernyőképeket.
- A bankunk által küldött értesítéssel kapcsolatos panasz esetén elősegíti a kivizsgálást, ha panaszához csatolja a panaszban hivatkozott levél másolatát, megosztja velünk a kiküldött SMS vagy push üzenet időpontját, szövegét.
- Kártérítési igény esetén kérjük, csatolja panaszához a kár keletkezésének, összegének igazolásául szolgáló dokumentumokat.
- Megbízott jogi képviselő által történő megkeresés esetén kérjük, a meghatalmazást is csatolja. (Meghatalmazásminta a kapcsolódó anyagok részben található.)
Amennyiben a panaszbejelentés nem tartalmaz elegendő információt az Ön azonosításához vagy a panasz érdemi kivizsgálásához, felvesszük Önnel a kapcsolatot. Bankunk a panaszkezelés során különösen a következő adatokat kérheti Öntől:
- név;
- szerződésszám, ügyfélszám;
- lakcím, székhely, levelezési cím;
- telefonszám;
- értesítés módja;
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás;
- panasz leírása, oka;
- panaszos igénye;
- a panasz alátámasztásához szükséges dokumentumok másolata;
- meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás;
- a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
Adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.
Kérjük, még panaszbejelentés esetén se adja ki bankügyeihez tartozó titkos kódjait, belépési jelszavait!
Amennyiben a szóban személyesen vagy telefonon tett panasza azonnal nem kivizsgálható és nem orvosolható, panasza az Ügyfél-elégedettség és Minőségbiztosítás területhez kerül központi kivizsgálásra.
Panaszát egyedi azonosítószámmal (iktatószám) látjuk el, melyről személyesen szóban bankfiókban benyújtott panasz esetén a panaszbejelentő jegyzőkönyv egy példányának átadásával, CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon tett panasz esetén a rögzített hívás keretében tájékoztatjuk Önt. Bankunk honlapján tett, illetve e-mail-ben, CIB Internet Bankon benyújtott panasz esetén visszaigazoló e-mailt küldünk a panaszbejelentésben megadott e-mail címére, melyben tájékoztatjuk a panasza nyilvántartásba vételéről és a panasz iktatószámáról.
Nyilvántartásunkat panaszkezelési rendszer támogatja, mely a panasz beérkezésekor rögzíti az Ön (név, lakcím, telefonszám, ügyfélazonosító), valamint a panasz (beérkezési idő, rögzítés helye, panasz leírása, érintett szolgáltatás megnevezése, visszajelzési határidő és módja) adatait, és ellátja a bejelentést iktatószámmal. A panaszkezelési rendszer a panasz kivizsgálását és eredményét nyomon követhető módon rögzíti.
Panaszát megfelelő kategóriába soroljuk, majd Ügyfél-elégedettség és Minőségbiztosítás területünk teljeskörűen kivizsgálja bejelentését. A kivizsgálás során igyekszünk mindent megtenni a panasz mögötti probléma mielőbbi megoldása érdekében. Amennyiben panasza kivizsgálásához további információra van szükségünk, avagy a probléma megoldásában az Ön együttműködése szükséges, CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunk felveszi Önnel a kapcsolatot.
A panaszában jelzett probléma feltárása során a panaszban rendelkezésünkre bocsátott információkra, rendszereinkben és nyilvántartásainkban szereplő adatokra, dokumentumokra támaszkodunk, megvizsgáljuk kapcsolódó folyamatainkat, a jogszabályi és üzletszabályzati rendelkezéseket és minden olyan egyéb körülményt, tényt, melynek figyelembevétele szükséges panasza teljes körű kivizsgálásához.
A kivizsgálás lezárultát követően annak eredménye alapján elkészítjük a válaszlevelet, melyet postai levél vagy e-mail útján megküldünk Önnek.
A panasz kivizsgálásáért díjat nem számítunk fel.
Indokolással ellátott álláspontunkat a panasz bejelentését követő 30 naptári napon belül, pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panaszok esetén 15 munkanapon belül írásban megküldjük Önnek.
Ha a pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz valamennyi eleme bankunkon kívül álló okból 15 munkanapon belül nem válaszolható meg, ideiglenes választ küldünk Önnek, amely az érdemi válasz késedelmének okait, valamint a végső válasz határidejét is tartalmazza. A végső válasz megküldésének határideje ugyanakkor nem lehet későbbi, mint a panasza közlését követő 35. munkanap.
A Központi Hitelinformációs Rendszerben (KHR) nyilvántartott adataival kapcsolatos kifogás esetén a beérkezést követő 5 munkanapon belül megvizsgáljuk a kifogást, majd a vizsgálat eredményéről a lezárást követően 2 munkanapon belül küldjük meg válaszunkat.
Munkanap alatt a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvényben meghatározott munkanap értendő.
A panasszal kapcsolatos indokolással ellátott álláspontunkat jelszóval védett elektronikus levél útján küldjük meg Önnek abban az esetben, ha:
- panaszát az általunk nyilvántartott elektronikus levelezési címéről küldte meg nekünk,
- vagy ha a honlap panaszbejelentő felületén benyújtott panaszában az általunk nyilvántartott elektronikus levelezési címét jelölte meg,
- és rendelkezik a banknál bejelentett mobiltelefonszámmal,
- illetve Ön eltérően nem rendelkezik.
Amennyiben a panaszt bankfiókunkban teszi személyesen szóban vagy panaszbejelentő jegyzőkönyvön keresztül, vagy CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon közli, Önnek lehetősége van a válaszlevél jelszóval védett elektronikus levél útján történő megküldését kérni, amennyiben az azonosítása sikeres volt, és rendelkezik élő e-mail címmel és mobiltelefonszámmal, melyek bankunk nyilvántartásában szerepelnek. Az e-mailcím- és telefonszám-egyeztetést munkatársaink a panasz felvételekor ellenőrzik. Eltérés esetén Önnek lehetősége van az elérhetőségi adataiban bekövetkezett változást bejelentenie.
Amennyiben panaszát az eBroker üzenet menüpontján keresztül nyújtja be, a panasz-válaszlevelet ugyanitt küldjük meg Önnek, amennyiben eltérően nem nyilatkozik.
A fentiekbe nem tartozó esetekben, illetve, ha Ön kifejezetten ezt kéri, panaszára készített válaszlevelünket postai levél útján, ajánlott küldeményként küldjük meg a rendszereinkben nyilvántartott értesítési címére, ennek hiányában állandó lakcímére.
Kérjük, panaszbenyújtás előtt ellenőrizze, hogy a bankunknál bejelentett elérhetőségi adatai (e-mail cím, telefonszám, értesítési cím, állandó lakcím) hatályosak-e. Változás esetén kérjük, tegye meg a szükséges változásbejelentést annak érdekében, hogy válaszlevelünk eljusson Önhöz!
Bankunknak jogában áll az elektronikus válaszlevélre vonatkozó nyilatkozata esetén is attól eltérően postai úton megküldeni a válaszlevelet.
Ilyen eset lehet többek között, ha például az Ön elektronikus levelezési címe, amiről a panasz érkezett, nem egyezik meg a Bank nyilvántartásában szereplő elektronikus levelezési címmel, vagy ha a panaszbejelentésében megjelölt mobiltelefonszám eltér a Bank rendszerében nyilvántartott mobiltelefonszámtól, vagy amennyiben a Bank rendelkezésére álló adatok, információk alapján fennáll a veszélye, hogy Ön az elektronikus panasz válaszlevelet nem kapja meg.
Ha nem elégedett válaszunkkal, további kérdéseit a fentebb ismertetett módok bármelyikén jelezheti függetlenül attól, hogy korábbi panaszát mely csatorna igénybevételével nyújtotta be.
Amennyiben a fentiekben ismertetett lehetőségeket nem tartja megfelelőnek és válaszunkkal nem ért egyet, az alábbi testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:
Magyar Nemzeti Bank
Amennyiben Ön fogyasztónak minősülő ügyfél (az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy) és panaszát már korábban bejelentette bankunk részére, azonban a panasz kivizsgálása álláspontja szerint nem a jogszabályoknak megfelelően történt, vagy ha a bank válaszából a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvény szerinti fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértését vélelmezi, a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi fogyasztóvédelmi tárgyú megkeresések fogadására kialakított ügyfélszolgálatához fordulhat.
- Magyar Nemzeti Bank ügyfélszolgálata
- Személyesen: Ügyfélszolgálat 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
- Levélben: Magyar Nemzeti Bank 1534 Budapest BKKP Pf. 777.
- Telefon: +36-80-203-776
- Fax: +36 1 489 9102
- Email cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- Elektronikus ügyfélkapun keresztül:
Pénzügyi Békéltető Testület
Amennyiben Ön fogyasztónak minősülő ügyfél, úgy a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.
- A Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei:
- Személyesen: Ügyfélszolgálat 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
- Levelezési címe: Pénzügyi Békéltető Testület H-1525 Budapest BKKP Pf.: 172.
- Telefon: +36-80-203-776
- E-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- Elektronikus ügyfélkapun keresztül:
Bankunk a Pénzügyi Békéltető Testületnél általános alávetési nyilatkozatot nem tett. A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény 113. § rendelkezése értelmében, a PBT alávetési nyilatkozat hiányában is hozhat kötelezést tartalmazó határozatot amennyiben a felek között nem jön létre egyezség, de a kérelem megalapozott és az érvényesíteni kívánt igény sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor nem haladja meg a kétmillió forintot. A kérelem megalapozottsága esetén a PBT egyezség hiányában kötelezést tartalmazó határozatot hoz továbbá, amennyiben a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvényben meghatározott személy vagy szervezet általános alávetési nyilatkozatában, a kereskedelmi kommunikációjában közölt vagy az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig tett nyilatkozatában a PBT döntését magára nézve kötelezőként elismerte.
Bíróság
A szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén - a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezési szerint - keresettel fordulhat az illetékes bírósághoz.
A fogyasztónak nem minősülő ügyfél a panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt jogszabályban meghatározott válaszadási határidő be nem tartása esetén bírósághoz fordulhat.
A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt jogszabályban meghatározott válaszadási határidő be nem tartása esetén a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Magyar Nemzeti Bank előtt megindítható eljárás alapjául szolgáló kérelemnyomtatványokat az alábbi elektronikus és ügyfélszolgálati elérhetőségen érheti el:
- Magyar Nemzeti Bank pénzügyi fogyasztóvédelmi tárgyú megkeresések fogadására kialakított ügyfélszolgálata előtt megindítható eljárás kedvezményezésére rendszeresített formanyomtatvány elérhető a https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz#formanyomtatvanyok oldalon illetve a Magyar Nemzeti Bank ügyfélszolgálatán, melynek címe: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6., telefonszáma: +36-80-203-776.
- A Pénzügyi Békéltető Testület előtt megindítható eljárás kedvezményezésére rendszeresített formanyomtatvány elérhető a http://www.mnb.hu/bekeltetes/kerelem-es-egyeb-nyomtatvanyok/kerelem-nyomtatvanyok oldalon, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület ügyfélszolgálatán, melynek címe: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.; telefonszáma: +36-80-203-776.
Tájékoztatjuk, hogy a kérelemnyomtatványok költségmentes megküldését igényelheti bankunktól az alábbi elérhetőségeken:
- telefonon a CIB24 Telefonos Ügyfélszolgálaton (+36 1 4 242 242),
- cib@cib.hu központi e-mail címünkre írt elektronikus levél útján,
- 1534 BUDAPEST, Pf. 394 postacímünkre küldött levél útján.
Az alternatív vitarendezési fórumok, valamint az ott zajló eljárások részletes tudnivalóit az alábbi oldalakon tekintheti meg:
- https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz/mit-tegyunk-ha-penzugyi-panaszunk-van/vitarendezesi-forumok
- https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz/mit-tegyunk-ha-penzugyi-panaszunk-van/hova-fordulhatok-kerelmemmel-vagy-keresetemmel
A Magyar Nemzeti Bank által készített – pénzügyi panaszokra vonatkozó – Pénzügyi Navigátor füzet elérhető bankfiókjainkban, valamint a https://www.mnb.hu/letoltes/penzugyi-panasz.pdf oldalon.
Online megkötött szerződések esetén
Elindult az Európai Online Vitarendezési Platform - Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot.
A rendelet szerint az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták, így az online megkötött szerződésekkel összefüggő pénzügyi fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére irányuló kommunikációt ezen a platformon keresztül kell a fogyasztóknak biztosítani.
Amennyiben kivizsgálás alatt lévő panaszával kapcsolatban érdeklődne, azt bármely fent említett csatornán megteheti. Kérjük, az ügyintézés megkönnyítése érdekében hivatkozzon panasza iktatószámára.
Örömmel fogadunk minden olyan ötletet, javaslatot is, mely folyamataink, termékeink, ügyfélkiszolgálási színvonalunk javítását támogatja. Kérjük, pozitív visszajelzéseit is ossza meg velünk, mondja el, melyek azok a termékek, szolgáltatások, amelyekkel elégedett. Ha Ön különösen elégedett egy munkatársunkkal, írja meg nekünk, és biztosítjuk, hogy továbbítjuk az elismerését. Észrevételeit, javaslatait örömmel fogadjuk a cib@cib.hu e-mail címünkön, valamint bármely fent megadott csatornán.